Blog - 24 juni 2020

Berichten inplannen op LinkedIn

Geschreven doorRuben Onze ervaren Digitaal Adviseur

Berichten inplannen op LinkedIn kan je leven als social media marketeer een stuk eenvoudiger maken. Moet je een bericht posten op zondag om 10 uur in de ochtend, maar draai je jezelf dan liever nog eens om? Of bezoek je vanavond een voetbalwedstrijd met je vrienden en ben je dan liever niet met je telefoon bezig?

LinkedIn is op dit vlak een beetje de vreemde eend in de bijt. Facebook is marketeers hierin een pak gunstiger gezind: via de Facebook Creator Studio kan je heel eenvoudig op voorhand berichten inplannen voor Facebook én Instagram. Echter zijn er veel bedrijven waarvoor ook LinkedIn een belangrijk kanaal is, maar helaas is er momenteel geen ‘ingebouwde’ functie beschikbaar waarmee je posts op LinkedIn kan inplannen.

Toch bestaat er een manier om dit op een heel eenvoudige manier te doen: Hootsuite. Hootsuite biedt een gratis plan aan, dat specifiek gericht is op het inplannen van berichten op social media, waaronder LinkedIn.

Voordelen

Wij zijn grote fans van deze tool omdat:

  • Het volledig gratis is (voor altijd!)
  • De tool ook verbonden kan worden met andere social networks om alles vanuit één plaats te regelen
  • Er geen branding op je posts wordt achtergelaten

Nadelen

Er zijn uiteraard beperkingen:

  • Je kan slechts één user per account toegang geven
  • Je kan geen posts ‘boosten’
  • Je hebt geen toegang tot het ingebouwde analytics dashboard
  • De belangrijkste beperking: je kan maximaal 30 berichten tegelijk inplannen

Daarom is deze tool voornamelijk aan te raden in bedrijven die niet al te ver vooruit plannen, minder dan 30 social media posts per maand doen en waar bij voorkeur één persoon is aangeduid om deze posts te beheren.

Hoe werkt het?

Een account aanmaken

Surf naar https://hootsuite.com/create-free-account en maak je account aan. Eenvoudiger kan haast niet:

Vervolgens verbind je twee profielen waarmee je posts wil delen. Dit kan trouwens ook gewoon je persoonlijk profiel zijn.

Indien je er maar één wil gebruiken, moet je er alsnog twee verbinden. Een van de twee gebruik je dan later gewoon niet met Hootsuite. No problemo.

Een post plannen

Klik rechtsbovenaan op ‘New post’

In het scherm dat verschijnt, selecteer je het netwerk waarop je wil posten en schrijf je de post uit. Indien je een link wil toevoegen, kan je die gewoon plakken in het tekstvak. Links zie je een preview van hoe je post er zal uitzien.

Ready? Klik onderaan op ‘Schedule for later’. Kies hier een datum en uur, en klik op ‘Done’. Vervolgens klik je op ‘Schedule’.

In je contentkalender zie je de geplande post nu verschijnen:

Een geplande post annuleren

Foutje gemaakt of zijn de plannen gewijzigd? Je kan eenvoudig je geplande post annuleren:

  1. Klik bovenaan op ‘Content’
  2. Klik op ‘Scheduled’
  3. Selecteer de post in kwestie
  4. Klik bovenaan op het icoontje van het vuilbakje

Socialmediastrategie

Bij Traffic Today zijn we van mening dat het gebruik van social media een deel moet zijn van een overkoepelende strategie. Deze strategie moet passen bij de waarden en visie, doelgroep, en doelstellingen van het bedrijf, maar moet vooral haalbaar zijn.

Indien je ooit het gevoel hebt dat je al lange tijd niets gepost hebt en dan maar ad hoc wat doet, of het gevoel hebt dat jouw social media helemaal niks oplevert, plan dan gewoon eens een vrijblijvende kennismaking met één van onze social media experts.Wij geven je met plezier advies en kijken samen of we je kunnen helpen.

Zo’n gesprek kan je makkelijk op voorhand inplannen 😉

cta-employee-particles
call-to-action
Ruben staat voor je klaar!
Vragen over jouw Online Strategie?

5 technieken om je webshop te boosten

Vorige blog

Moet ik kiezen voor een website of een webapplicatie?

Volgende blog
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.