organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Lichtjes, sneeuw, de kerstman en de setting van de paniekerige drukte voor de feestdagen: dit zijn dé ingrediënten voor een reclame van Coca Cola rond de kerstdagen. Bij het zien van dit spotje blijft iedereen aan de buis gekluisterd, terwijl mensen bij andere reclames vaak verder zappen. Hoe is dit mogelijk?
Als marketeer is het jouw doel om de aandacht van de doelgroep te trekken en vast te houden. Storytelling is een manier om een doel te behalen, door het vertellen van een verhaal. Coca Cola houdt zich al jaren bezig met content en storytelling! Iedereen kent de reclamespotjes van het merk en men praat er zelfs over. Dit komt doordat de kijker wordt meegenomen in een verhaal. Met een goed verhaal kun je mensen raken en kun je de boodschap nog beter overbrengen op de mensen, zodat ze het niet zo snel vergeten. Sterker nog: door storytelling op een juiste manier in te zetten is het zelfs mogelijk dat je doelgroep het verhaal doorvertelt.
‘You can’t sell anything, if you can’t tell anything.’ Voor bedrijven en organisaties bestaat er geen verschil tussen storytelling en het schrijven van een boek. Maar hoe pak je dit nou eigenlijk het beste aan? Let erop dat je niet lukraak aan de slag gaat, maar dat je echt goed nadenkt over hoe je jouw boodschap het beste kunt verpakken. Daarbij is het belangrijk dat je onderstaande punten meeneemt:
Ook al heb je nog zo’n goed verhaal bedacht, het is wel belangrijk dat je het verhaal op het juiste kanaal deelt. Wie zijn de mensen die je wilt bereiken? Ken je doelgroep. Welke online media nemen deze mensen tot zich? Door antwoord op deze vraag te geven, bereik je de juiste personen. Met een sterk artikel via LinkedIn bereik je de zakelijke markt, terwijl je jongeren eerder kunt bereiken met een lachwekkende video via YouTube.
Kortom: door op een juiste manier om te gaan met storytelling, kun je een vertrouwensband creëren met jouw doelgroep wat uiteindelijk zal leiden tot meer klanten. Klinkt goed, nietwaar?! Wil je ook storytelling inzetten voor jouw bedrijf, maar kan je nog wel wat hulp gebruiken? Neem dan gerust contact op met onze specialisten en we helpen je graag verder, zodat je jouw juiste mensen bereikt.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.