organische bezoekers
online omzet
Lees hier al onze cases en zie wat we voor onze klanten betekenen.
Voordat je het weet staan de Paasdagen weer voor de deur. Slim dus om vandaag nog aan de slag te gaan met een krachtige online marketing strategie. Zo breng je jouw producten of diensten namelijk extra onder de aandacht en kun je dus zorgen voor een boost van je omzet. We geven je in deze blog wat last minute ideeën waarmee je vandaag nog aan de slag kunt gaan.
Een feestdag is bij veel mensen een dag waar ze iets mee willen doen. Daarom is het slim om jouw klanten op de hoogte te stellen wat jouw bedrijf voor hen kan betekenen. Een manier om dit te doen is via e-mailmarketing. Heb je een modewebshop? Toon dan de leukste outfits voor de Paasdagen. Heb je een cateringbedrijf? Dan kun je de nieuwsbrieflezers erop wijzen dat ze een heerlijk Paasontbijt bij je kunnen bestellen.
De meeste consumenten houden van extra voordeel en korting. De Paasdagen zijn het ideale moment om je klant te verwennen met extra korting of gratis verzendkosten. Maak een speciale kortingscode aan en deel deze met je nieuwsbrieflezers of social media volgers. Op deze manier maak je het nog aantrekkelijker voor de consument om een aankoop te verrichten.
Grote bedrijven als Bol.com en HEMA spelen op social media altijd goed in op relevante momenten, zoals de bekendste Feestdagen. Met een grappige foto, quote of woordspeling weten ze de harten van heel veel Facebook- en Instagramgebruikers te veroveren. Wil je dit ook? Kruip dan in de huid van jouw doelgroep en bedenk jezelf wat zij leuk vinden. Als je eenmaal een idee hebt verzonnen, vergeet dan niet om te adverteren. Op deze manier kun je jouw post en dus jouw bedrijf nog meer onder de aandacht brengen. Denk dus goed na over wat je plaatst.
Als je op een zaterdagmiddag rondloopt door een winkelstraat rond de Paasdagen dan valt het je vast op dat veel etalages zijn versierd met kleurrijke eieren, krokussen en natuurlijk Paashazen. Dit doen de winkeleigenaren om de consument in de Feestdagen sfeer te brengen waardoor ze de verkoop kunnen stimuleren. Ook online kun je deze strategie inzetten. Versterk het Paasgevoel met een speciaal Paasthema. Denk bijvoorbeeld aan een banner op je homepage, een omslagfoto op Facebook en een advertentie in een nieuwsbrief. Zorg ervoor dat je kiest voor één stijl waarmee je herkenbaarheid creëert.
Onze laatste online marketingtip is dat we je aanraden om de consument te wijzen op de Paasdagen. Vermeld bij het winkelwagentje: “vandaag besteld, voor Pasen in huis”. Zo geef je de consument een reminder dat hij of zij nog snel wat spullen kan bestellen voordat het te laat is. Op deze manier stimuleer je de verkoop.
Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.