Blog - 12 juli 2021

Tips & Tricks voor succes op LinkedIn

Geschreven doorHanne Onze ervaren Digital Marketeer

LinkedIn is een veelgebruikt platform voor verschillende bedrijven. Maar hoe zorg je nu voor leadgeneratie en succes? In dit artikel delen we graag 10 belangrijke tips en tricks met jou.

1. Één hoofdboodschap

Als ondernemer verkoop je waarschijnlijk meerdere producten of diensten aan verschillende doelgroepen. Toch is het belangrijk om je te beperken in jouw communicatie. Wanneer je jezelf beperkt tot één hoofdboodschap zal je communicatie steeds helder zijn. Daarnaast creëer je ook herkenning bij je doelgroep.

2. Interactie

Zorg voor interactie met je doelpubliek. Ga de conversatie aan met klanten en wees lief. Lever antwoorden aan waar mensen naar op zoek zijn. Deel daarnaast je expertise en schakel LinkedIn in als je vaste netwerkroutine.

3. Durf ergens voor te staan

Wacht niet af tot mensen op je berichten reageren. Schrijf meningen over je hoofdonderwerp en breng deze ook in kaart. Sterke standpunten waar interactie op komt vergroot je zichtbaarheid enorm. Wanneer mensen zich kunnen identificeren met je merk, gaan zij, in de meeste gevallen, graag bij jou kopen.

4. Strategie

Zowel een bewuste als een onbewuste strategie gaan je al een hele stap verder helpen op LinkedIn. Een strategie zorgt voor betere zichtbaarheid en resultaten. Doordat je een duidelijke richtlijn hebt, blijf je steeds helder in je aanpak en boodschap. Let wel op dat je een haalbare strategie kiest dat bij je onderneming past.

5. Wees consistent

Wees steeds consistent in je aanwezigheid op social media. Dit geldt niet alleen voor Facebook en Instagram, maar ook voor LinkedIn. Je kan altijd klein beginnen, maar zorg hierbij wel voor een bepaald ritme. Mensen zijn gewoontebeesten en zijn gewend aan structuur. Zorg ervoor dat je volgers weten waaraan ze zich kunnen verwachten. Wanneer je op een regelmatig tijdstip post en reageert zal je zichtbaarheid en betrouwbaarheid stijgen.

6. Deel waarde

Jouw volgers zijn op zoek naar een bepaalde waarde. Voeg waarde toe in iedere post, reactie of privébericht. Het zorgt ervoor dat je volgers weten wat je doet, waarvoor je staat en wat je hen kan bieden. Ga niet voor de meeste likes, maar kies voor een ideale klant.

7. Zet in op persoonlijkheid

Wanneer je een duidelijke persoonlijkheid laat zien op LinkedIn, zullen volgers en klanten je ook makkelijker herkennen. Je bent waarschijnlijk niet de enige die een bepaald product aanbiedt, maar je persoonlijkheid is wel uniek. Personen die zich kunnen vinden in jouw persoonlijkheid zijn ook sneller geneigd om bij jou aan te kopen.

8. Enkele technische tips

Gebruik video op LinkedIn. Het algoritme van LinkedIn is enorme fan van video en je zal beloond worden met een groter bereik. Video’s worden meestal ook meer bekeken dan droge tekst met een visual. Zet hierbij nooit een link naar een video op YouTube. LinkedIn ziet mensen niet graag vertrekken naar een ander platform dus deze berichten zullen nauwelijks getoond worden.

9. Maak optimaal gebruik van je netwerk

LinkedIn heeft een enorm sterke zoekfunctie. Je kan bepaalde mensen targeten met een bepaalde functie. Kijk ook eens of je met bepaalde personen in contact kan komen via je netwerk. Gebruik zeker alle mogelijkheden om je netwerk kwalitatief uit te breiden.

10. Leer (sociaal) ondernemen

Van je sector weet je alles, maar ondernemen is net iets meer dan alleen expertise delen. Ondernemen is ook proberen en resultaten meten. Probeer goed bij te houden wat werk en wat niet. Zo haal je gegarandeerd een hoger rendement uit je toekomstige LinkedIn-posts.

 

Meer weten over LinkedIn?

Bij Traffic Today zijn we met verschillende social experts die je graag verder helpen. Contacteer ons bij vragen of wanneer je nood hebt aan meer informatie. Samen gaan we voor meer succes op LinkedIn!

cta-employee-particles
Hanne staat voor je klaar!
Vragen over Linkedin?

Moet ik kiezen voor een website of een webapplicatie?

Vorige blog

Core Web Vitals: wat is de impact op je SEO?

Volgende blog

Wat is jouw potentieel?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.