organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
“Aan mooie verhalen werken we bij Traffic Today natuurlijk graag mee.”
Bedtextielonline.be is een mooi verhaal van een jong ondernemerskoppel, Ken en Nina. Oorspronkelijk verkochten zij hun producten uitsluitend op de lokale markten in Vlaanderen, maar nu veroveren ze via online de Lage Landen met hun succesvolle webshop. Aan mooie verhalen werken we bij Traffic Today natuurlijk graag mee. Hoe hebben we dat bij Bedtextiel gedaan?
Het belangrijkste doel van deze samenwerking was om de algemene omzet van de webshop te verbeteren. Omdat er voorheen nog niet actief aan de SEO was gewerkt en er nog geen gestructureerde Google Ads campagne bestond, moesten we beginnen bij het begin. Op basis van een grondige analyse identificeerden we de belangrijkste groeikansen, bepaalden we een doordachte en haalbare strategie, en werkten we uiteindelijk een concreet plan van aanpak uit. We kozen voor een gebalanceerde SEO- en SEA-strategie die moest zorgen voor een gezonde en stabiele groei.
Bij het begin van de campagne stelden we vast dat Google er niet helemaal in slaagde om bij een sommige zoekopdrachten de juiste pagina te tonen. Verschillende pagina’s lagen onderling in de knoop en gingen daardoor online de concurrentie aan met elkaar, en dat is natuurlijk niet goed.
Dit hebben we snel opgelost met goede SEO content en een slimme interne linkstructuur. De ‘knopen’ kwamen los en Google koos sindsdien wel meteen voor de juiste pagina. Hierdoor komen bezoekers dus terecht op de pagina die ze zochten, en is er een lagere bounce rate. Dit allemaal draagt bij tot een betere indexering en een hogere ranking voor de belangrijkste zoekwoorden.
De concurrentie in deze sector is stevig. Niet alleen enkele bekende gespecialiseerde webshops, maar ook grote namen zoals Ikea komen hier en daar zelfs in ons vaarwater terecht.
Om deze concurrentiestrijd aan te gaan, hebben we ingezet op kwalitatieve linkbuilding. We gingen actief op zoek naar externe websites die relevant zijn voor ons, en die zelf ook een hoge autoriteit en betrouwbaarheid hebben. We wilden dus niet per se veel links, maar wel goede links vanuit gerespecteerde blogs of nichewebsites.
Om te anticiperen op de gestage groei van SEO, hebben we van bij de start van de campagne besloten om ook Google Ads in de strategie te betrekken. Op deze manier willen we de klant ook op korte termijn tastbare vooruitgang bieden.
Gezien het grote assortiment van Bedtextielonline.be, hebben we gekozen voor een dynamische advertentiecampagne. Hierdoor gaan we efficiënter te werk en zorgen we ervoor dat het volledige assortiment in de campagne betrokken kan worden. Het feit dat we ook tegelijkertijd de paginacontent verbeterden, maakte deze dynamische campagne nog succesvoller.
Deze manueel beheerde, dynamische campagnes werden aangevuld met Smart Shopping, om een bredere zichtbaarheid te creëren en beter aanwezig te zijn in elke fase van de buyer journey. Hierdoor halen we ook interessante data en inzichten vanuit Google binnen, die we dan weer in de andere campagnes kunnen inzetten om deze nog meer te verbeteren.
Zowel op korte en lange termijn werden mooie resultaten geboekt, maar exact een jaar na de start van de samenwerking, leek het ons een mooi moment om een stand van zaken op te meten.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.