organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
“Als mensen een vakantie boeken, willen ze zekerheid. Om betrouwbaarheid te creëren, besteden we de nodige aandacht aan branding met mooie beelden, een strakke copy en een doordachte advertentiestrategie.”
Vakantiehuizen In Frankrijk is een advertentieplatform voor huurders en verhuurders van vakantiehuizen in Frankrijk. Het succes van onze campagne is daarom gericht op het aantrekken van adverteerders én potentiële huurders.
Enkele jaren geleden kwam Wouter in zijn zoektocht naar ondersteuning bij de online marketing van zijn platform Vakantiehuizen In Frankrijk, terecht bij Traffic Today, toen nog Best4u Group. Wouter had zelf al enige voorkennis en interesse in online marketing, maar wilde dankzij professionele ondersteuning een niveau hoger schakelen.
Als mensen een vakantie boeken, willen ze zekerheid. Je gaat namelijk niet elke maand op vakantie en voor velen is het iets waar ze lang naar uitkijken. Ze willen alles weten over huis dat ze huren, de regio, mogelijke activiteiten, enzovoort. Daarom vinden mensen de uitstraling en de betrouwbaarheid van het platform waar ze boeken, zeer belangrijk.
Om die reden besteedden we ook de nodige aandacht aan de social media van Vakantiehuizen In Frankrijk. Met mooie beelden, een strakke copy en een doordachte advertentiestrategie, geven we social media een prominente plaats binnen dit project. Zo wisten we in 2019 84% meer bezoekers te genereren via Facebook in vergelijking met het jaar daarvoor. Leuk, die cijfers, maar je wil natuurlijk ook dat die bezoekers converteren. In vergelijking met 2018 konden we het ongeveer 3 keer meer conversies halen uit Facebook: dat is zo’n 240% meer!
Het platform liet Wouter op maat bouwen. Dat zorgt ervoor dat het perfect is afgestemd op zijn operationele wensen, maar brengt vaak SEO-technisch wat moeilijkheden met zich mee. Daarom ondersteunen wij Wouter hierin en gaan we op zoek naar technische verbeterpunten, die we in onderling overleg oplossen.
Een belangrijke doelstelling voor 2019 was de aanwezigheid in Google verder te optimaliseren. Dit betekent niet alleen dat we meer bezoekers uit de organische resultaten willen halen, maar ook de resultaten in Google Ads willen verbeteren. Dit doen we door de advertenties te optimaliseren, maar ook door de verzamelde data van afgelopen jaar te analyseren en deze kennis mee te nemen. Zo verdeelden we bijvoorbeeld de advertentiebudgetten slimmer over de best presterende campagnes én periodes, met een positieve evolutie van de ROAS tot gevolg.
Naast de aanwezigheid op social media en in Google, lagen er nog veel kansen binnen e-mailmarketing. Er werden in het verleden wel e-mailadressen verzameld, maar hier werden geen concrete acties mee uitgevoerd, waardoor het niet echt een meerwaarde was. We voerden een doelgerichte campagne voor inschrijvingen en vervolgens werd dit gekoppeld aan een e-mailcampagne. Ook dit resultaat mag gezien worden: vandaag bestaat 5,6% van het totale websiteverkeer uit de nieuwsbrief, waar dit voorheen dus 0% was.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.