Wij laten jouw Instagram stralen!

Instagram

Wil je graag meer bezoekers naar jouw website trekken via Instagram?

Kijk dan niet verder! Traffic Today is dé specialist in social media, die jouw website éxtra zichtbaar maakt op Instagram.

Onze social marketing specialisten zijn in staat om snel te schakelen en zorgen ervoor dat je altijd zichtbaar bent voor jouw social doelgroep.

Vraag het Onze ervaren Content Marketeer | Head of Content

In een maatschappij als deze ontkomen we er bijna niet meer aan om sociale media zoals Instagram te gebruiken. Instagram, onderdeel van Facebook, is de alom bekende mobiele fotoapplicatie. Via Instagram bereik je een relatief jonge doelgroep. Zo is ruim 90% van de gebruikers jonger dan 35 jaar. Binnen Nederland is het bereik behoorlijk groot. Instagram heeft zo’n 2,1 miljoen actieve gebruikers waarvan zo’n één derde deel dagelijks actief is. Adverteren op Instagram biedt dus een groot bereik tot een jonge doelgroep. Traffic Today helpt jou die jonge doelgroep te bereiken met Instagram Adverteren. Hoe werkt adverteren op Instagram en is het iets voor jouw bedrijf? Traffic Today vertelt je er graag meer over.

De voordelen van Instagram

  • Groot bereik
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Ook geschikt voor korte filmpjes
  • Vergroot je zichtbaarheid
  • Resultaten zijn meetbaar
  • Genereert traffic naar je website

Waarom adverteren op Instagram

  • Visuele boodschap.
    De focus bij Instagram ligt op beeld. Hierdoor is Instagram hét medium om visueel je boodschap over te brengen.
  • Mobile.
    Instagram richt zich op mobiele gebruikers. Hierdoor kan de doelgroep dus altijd en overal bereikt worden.
  • Bereik.
    Met zo’n 2,1 miljoen gebruikers heb je een groot bereik. Daarnaast is Instagram hét medium in contact te komen met een jonge doelgroep.
  • Targeting.
    Instagram is een onderdeel van Facebook waardoor je dezelfde targetingopties kunt gebruiken. Data wordt gedeeld tussen Facebook en Instagram zodat je gericht kunt adverteren op Instagram.
  • Relatief goedkoop.
    De specifieke targeting zorgt ervoor dat je boodschap bij een specifieke doelgroep binnenkomt. Hier ontstaat dus weinig derving. Je betaalt per klikt of per 1.000 vertoningen.
cta-employee-particles
staat voor je klaar!
Meer weten over adverteren op Instagram?
Instagram

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van Instagram zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Hoe werkt Instagram Adverteren?

Hoe vaker een advertentie voorbij komt, hoe beter deze onthouden wordt. Hierbij zijn ogen het allerbelangrijkste zintuig. Precies om deze reden is adverteren op Instagram een groot succes. Het draait allemaal om het visuele aspect. Plaats jij dus een echte eyecatcher dan wordt er niet doorgegaan met scrollen, maar juist op jouw advertentie geklikt en dat is precies wat je wil.
Instagram is onderdeel van Facebook. Dit geeft je de mogelijkheid om de doelgroep van jouw campagne zeer specifiek af te bakenen. Dit maakt het opstellen van een gerichte campagne een stuk gemakkelijker. Het echte werk begint pas hierna. Hoe een succesvolle campagne eruit ziet? Goede advertenties vallen onder sponsored content. Dit betekent dat jouw advertentie op het eerste gezicht niet afwijkt van reguliere content die wordt gedeeld. Jouw advertentie gaat helemaal op tussen de generated content, dus de meeste gebruikers hebben niet eens door dat het om een advertentie gaat. Jouw content past perfect tussen de andere Instagram posts.

Mogelijkheden Instagram Adverteren

Wanneer je adverteert binnen Instagram heb je de keus uit vier verschillende advertentie indelingen. Elke indeling kent zijn eigen doel en heeft voor- en nadelen.

  • Eén afbeelding advertenties.
    Zoals de naam al aangeeft betreft dit een advertentie met één foto en mogelijkheid tot tekst. Aan deze advertentie kan een call2action zoals bijvoorbeeld shoppen of aanvragen worden toegevoegd.
  • Carrousel advertenties.
    Met de carrousel advertentie kan je meerdere afbeeldingen in één advertentie verwerken. Ideaal als je bijvoorbeeld meerdere producten wilt promoten.
  • Videoadvertenties.
    Via videoadvertenties kun je een video van minimaal 3 en maximaal 60 seconden inzetten. Video’s bieden een uitgelezen kans om goed je verhaal en boodschap over te brengen.
  • Diavoorstelling.
    Deze indeling lijkt erg op de carrousel advertentie. Voordeel van de diavoorstelling is dat je meer afbeeldingen kunt gebruiken en de weergave en overgang zelf in kunt stellen.

Hoe zet je Instagram in voor zakelijk succes?

Het ontbreekt je aan tijd en kennis of de inspiratie is ver te zoeken. En heb je eens een bericht geplaatst, komen er niet veel likes of reacties. Klinkt dit je bekend in de oren? Laat Instagram marketing uitbesteden aan professionals. Het is al weer 8 jaar geleden dat Instagram het levenslicht zag. Steeds meer bedrijven zetten Instagram in om in contact te komen en blijven met klanten en potentiele klanten. Het engagement percentage ligt door het gebruik van de visuele content hoger dan bij andere platformen. Maar de vraag luidt: hoe zet je Instagram nou succesvol in voor zakelijk gebruik?

Timing is everything

Waar is het allemaal om draait is beeldgebruik. Mooie plaatjes dus. Ook de caption en hashtags mogen niet vergeten worden. Ons advies luidt altijd: echt is beter. Gebruik dus originele en oprechte foto’s. Het doel is de interesse wekken en ervoor zorgen dat de doelgroep zich verbonden voelt met jouw merk/bedrijf. Elke post moet uitstralen waar jouw bedrijf voor staat.

Woorden op foto’s kunnen beter vermeden worden. Tekst voeg je juist toe onder de foto of door gebruik te maken van hashtags. Let op, een overkill aan hashtags is geen goed idee. Het is de kunst om relevante hashtags te gebruiken. Hierdoor wordt je post vindbaar gemaakt voor de mensen die je nog niet volgen. Zoekt iemand op jouw caption, dan komt jouw foto naar voren. Als deze genoeg triggert kan dat een volgverzoek opleveren.

Zorg daarnaast voor herkenbare elementen in je post. Dit wordt onthouden door (potentiele) klanten. Om de interactie te bevorderen is je persoonlijke kant laten zien ook goed. Denk hierbij aan een kijkje achter de schermen, het voorstellen van medewerkers of gebruik humor en laat missers zien. Ook inspelen op actuele thema´s om content te creëren is aan te raden!

Voor je Instagram strategie is de juiste timing misschien wel een van de belangrijkste punten. Wist je dat ieder social medium een zogenoemde perfecte post tijd heeft? Wij bedenken, schrijven en plaatsen berichten voor Instagram precies op het juiste moment, maar dit kan ook voor andere kanalen, zoals Facebook, LinkedIn en Pinterest.

Instagram marketing optimaal inzetten?
Wij houden Instagram voor je bij, zoeken fans en zorgen ervoor dat jouw foto’s en video’s maximaal bereik krijgen. Meer weten? Maak vrijblijvend een afspraak en we geven je graag wat Instagram tips voor jouw bedrijf.

Start nu met Instagram Adverteren

Met Instagram Adverteren genereer je meer gevoel en betrokkenheid van de doelgroep bij jouw merk of bedrijf. Instagram biedt de mogelijkheid in contact te komen met een jonge doelgroep welke doorgaans lastig te bereiken is. Daarnaast zijn de visuele advertenties dé kans om jouw product goed in de schijnwerpers te zetten. Ook zorgt Instagram voor merkzichtbaarheid, verhoogde brandwaarde, interactie met je doelgroep en loyaliteit. Wij zetten ons graag in om voor jouw bedrijf een effectieve Instagram campagne in te richten. Neem contact met ons op voor meer informatie!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.