Dit is hoe we het doen

Reputatiemanagement

Onder online reputatiemanagement vallen alle werkzaamheden die te maken hebben met het verbeteren van jouw online imago. Een positief imago heeft een sterke invloed op het conversiepercentage van websitebezoekers. Traffic Today helpt je graag dit te verbeteren.

Vraag het Dion Onze ervaren Digital Marketeer

Zou jij contact opnemen met een bedrijf met veel slechte reviews? Er is tegenwoordig veel te vinden online. Potentiële klanten kunnen op basis van deze informatie een beeld van jou vormen. Het is steeds eenvoudiger geworden om vanachter je bureau onderzoek te doen naar de reputatie van bedrijven of personen. Dit kan door het lezen van verschillende reviews op kanalen als Facebook, Google+, specifieke review tools, vergelijkingswebsites, willekeurige forums of specifieke websites ingericht voor klachten. Gelukkig is het mogelijk om je online reputatie op een gunstige manier te beïnvloeden. Hoe? Door te werken aan een positieve beeldvorming.

De voordelen van reputatiemanagement

  • Een positiever imago
  • Verhoogd conversiepercentage
  • Beter inzicht in de kwaliteit van je producten
  • Direct inzicht in beoordelingen, recensies of opmerkingen op het web
  • Creëert waarde
  • Een sterke reputatie zorgt voor vertrouwen

Identiteit en online reputatie

Er is natuurlijk een verschil tussen je identiteit en reputatie. Wie je bent en wat je doet valt onder je identiteit. Denk aan de normen en waarden van je bedrijf. De reputatie die je hebt wordt gevormd op basis van de informatie die de buitenwereld over jou te zien of lezen krijgt. Het meest ideale is wanneer je identiteit overeenkomt met je reputatie. Wanneer mensen beperkte informatie beschikbaar hebben en zich hier op baseren, kan het zijn dat je reputatie verschilt met je ware identiteit.

Reputatiemanagement

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van reputatiemanagement zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Wat is je online reputatie?

Je reputatie speelt zich niet alleen online, maar ook in real life af. Klanten vormen een beeld over je op basis van je LinkedIn profiel, website, resultaten in Google en je berichten op social media. Daarnaast spelen ook andere factoren een belangrijke rol. Denk aan de kwaliteit van je werk, je betrokkenheid en klantenservice. Naast alle informatie die je zelf publiceert, zijn er nog reviews die anderen over je achterlaten. Als de totale indruk goed is, dan spreken we van een positieve online reputatie. Hiermee schep je vertrouwen, wat een goede basis is om meer omzet te genereren. Is het beeld negatief, dan kan dit ernstige gevolgen voor je bedrijf hebben.

Wat kun je doen om jouw reputatie te verbeteren?

Veel bedrijven geven onvoldoende aandacht aan hun online imago. Door middel van software is het tegenwoordig goed mogelijk dit imago te meten. Ook door actiever bezig te zijn met feedback tools als bijvoorbeeld The Feedback Company kan het imago eenvoudig verbeterd worden.

Door naar feedback te vragen na bestellingen of opdrachten en door dit proces te automatiseren, krijg je als bedrijf veel meer inzicht in de kwaliteit van je product of dienst en de beoordelingen van jouw klanten. Door deze feedback te bespreken en de adviezen mee te nemen in verbeterprocessen kun je actief het online imago verbeteren. Het kan best zo zijn dat er klachten zijn over een te langzame website, een moeilijk bestelproces of onvoldoende contactmogelijkheden. Dit zijn allemaal zaken die je gemakkelijk kunt aanpassen zodat de volgende bezoeker een betere online ervaring heeft.

Reviews weghalen, kan dat?

Vaak wordt ons gevraagd of wij geen specifieke mogelijkheden hebben om (negatieve) reviews van het web te verwijderen. Helaas kunnen wij dit niet. De praktijk leert dat het effectiever is om de focus te leggen op je huidige klanten en die een goede ervaring te bieden, dan te blijven hangen in negatieve reviews. Je kunt altijd met klanten in gesprek gaan om de klacht te bespreken en te vragen een review te verwijderen bij het oplossen van die klacht. Als extern bureau kunnen wij hierin ook bemiddelen, omdat de klantrelatie op dat moment misschien erg verhit is.

Voor wie is online reputatiemanagement interessant?

Voor iedereen die online actief is kan online reputatiemanagement zinvol zijn. Iedereen heeft vandaag de dag de mogelijkheid om online zijn mening te geven over bedrijven of personen. Een groot nadeel hiervan is dat deze informatie nog lang te vinden is. Online reputatiemanagement speelt een belangrijke rol om een goede online reputatie te creëren en te behouden.

Waarom reputatiemanagement aan Traffic Today overlaten?

Wij geven jou advies in het onderhouden van je reputatie en hier ook maandelijks tijd voor te reserveren. Belangrijke voordelen hiervan zijn:

  • Een positiever imago
  • Verhoogd conversiepercentage
  • Beter inzicht in de kwaliteit van je producten
  • Direct inzicht in beoordelingen, recensies of opmerkingen op het web

Wij weten als geen ander hoe belangrijk het is om een goede online reputatie te creëren en te behouden. Traffic Today zorgt dankzij online reputatiemanagement voor een positief imago. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? De specialisten van Traffic Today bespreken graag de mogelijkheden voor jouw situatie. Neem gerust contact op of kom eens langs.

cta-employee-particles
call-to-action
Sander staat voor je klaar!
Starten met reputatiemanagement?
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.