Innoveer met

Artificial Intelligence

Work hard, work intelligent.

Waar in films Artificial Intelligence wordt neergezet als de grootste vijand van de mensheid, is het in werkelijkheid exact het tegenovergestelde. Vooral op het gebied van online marketing is Artificial Intelligence je beste vriend: het helpt je om processen op te pakken die anders veel werk zouden kosten. Hoewel Artificial Intelligence nog steeds met de dag slimmer wordt, zijn er al enorm veel kansen die je aan de hand hiervan kunt benutten. We vertellen je er graag meer over!

Vraag het Jeroen Onze ervaren SEO Marketeer

Daarom kunstmatige intelligentie

  • Snel en efficiënt werken
  • Inzetbaar voor beeld, tekst en meer
  • Toegang tot een enorme kennisbron
  • Veel automatiseringsopties
  • Breed toepasbaar
  • Meer tijd voor andere werkzaamheden

Wat is Artificial Intelligence?

De naam zegt het al: Artificial Intelligence is een bron van intelligentie die op artificiële wijze wordt opgewekt. Deze methode van werken kennen we al enkele jaren, maar maakte recent een echte doorbraak op het gebied van online marketing. Wanneer je Artificial Intelligence inzet, zorg je ervoor dat je werkt met een dienst die processen scant en herkent. Deze processen kunnen zowel binnen je eigen werkwijze als het gehele internet zijn. De informatie die ze hieruit vergaren zetten ze in om jou antwoord te geven op een vraag, of om een werkproces voor je uit te voeren.

Misschien klinkt dit allemaal wat vaag, maar de kans dat jij al te maken hebt gehad met Artificial Intelligence is aannemelijk. Tegenwoordig is het overal al in verworven. Hierbij kun je denken aan Siri op je iPhone, je grasmaaier die vanzelf maait of de chatbot op je favoriete webshop die je vragen beantwoordt. Het feit dat deze diensten uit zichzelf werken, is het bewijs dat er sprake is van artificiële intelligentie, aangezien ze zichzelf patronen aanleren om jou te helpen.

Ik wil met AI beginnen
Visual AI tools
Image AI tools
Textual AI tools
Midjourney
Pebbely
ChatGPT

Contactformulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Verdiepend gesprek over AI

Wil je meer weten over de mogelijkheden van AI voor jouw onderneming? Plan dan een afspraak met ons in. Dit kan zowel online als offline! Jij beslist of je naar ons wil komen of dat we een kop koffie drinken bij jullie op kantoor.

cta-employee-particles
Jeroen staat voor je klaar!
Vraag het onze AI-expert!

Hoe zet je Artificial Intelligence intelligent in?

Als marketeer krijg je te maken met een enorm wijd aanbod aan verschillende kansen wanneer we het hebben over Artificial Intelligence, maar het is maar wat belangrijk dat jij weet hoe je hiermee om moet gaan. Gelukkig heb je veel van dit gedrag in je eigen hand. De eerste realisatie die belangrijk is, is het feit dat AI geen mens is. Er kunnen door AI dus dingen worden gezegd die niet kloppen, of die simpelweg niet ethisch verantwoord zijn. Het is belangrijk dat je de output die je krijgt dus goed doublecheckt, aangezien je alleen zo zeker weet dat alles wat je creëert aan de hand van deze tool ook daadwerkelijk gezegd kan worden.

Maar, het intelligent gebruiken van kunstmatige intelligentie zit hem niet in controle. Een AI kan namelijk ook heel veel wel goed, met name inspireren. We zien terug dat veel mensen gebruik maken van AI-modellen door ze taken uit te laten voeren, zoals “schrijf een tekst over …”. Ook al is de AI in staat dit te doen, de kwaliteit van deze output laat vaak nog te wensen over. Een taak als “Verzin 10 blogtitels over …” werkt al een stuk beter, omdat je hier de tool als inspiratie gebruikt, maar nog wel zelf de regie houdt.

Tekstuele Artificial Intelligence

Als we specifiek inzoomen op Artificial Intelligence op het gebied van internet marketing, is tekstuele Artificial Intelligence momenteel een hot topic. Dit heeft alles te maken met ChatGPT: een AI-model dat je met alles op het gebied van tekst kan helpen. Aan deze AI kun je werkelijk alles vragen, van de lekkerste kookrecepten tot aan inspiratie voor je website. De mogelijkheden hiervan worden in een rap tempo ontdekt: je Instagram captions, een e-mail en zelfs je Tinder-bio!

Contactformulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Verdiepend gesprek over AI

Wil je meer weten over de mogelijkheden van AI voor jouw onderneming? Plan dan een afspraak met ons in. Dit kan zowel online als offline! Jij beslist of je naar ons wil komen of dat we een kop koffie drinken bij jullie op kantoor.

Chat GPT

De laatste paar maanden heb je vast wel wat gehoord over Chat GPT. Het programma wordt steeds meer gebruikt en stijgt in populariteit. Nu vraag je je misschien af hoe Chat GPT toegepast kan worden binnen jouw bedrijf. Hier leggen we uit wat Chat GPT is en hoe je deze chatbot goed kan gebruiken.

 

Wat is Chat GPT?

Chat GPT is een taalmodel dat antwoorden geeft op complexe vragen door middel van Artificial Intelligence (AI). Eigenlijk is het een computergestuurd programma wat het beste antwoord uitzoekt uit enorm veel data. Daarnaast blijft de AI zich ontwikkelen door constant een ingewikkeld algoritme te updaten. Dit algoritme bepaalt wat de juiste output is om terug te geven aan de gebruiker van zulke chatbots. Het algoritme voor Chat GPT is ondertussen al zo geavanceerd dat veel bedrijven het gebruiken als tool voor bijvoorbeeld copywriting, marketing en SEO.

Chat GPT efficiënt gebruiken

Om Chat GPT op een zo efficiënt mogelijke manier te gebruiken, moet je ervoor zorgen dat je het programma goede prompts meegeeft. Prompts zijn niets meer dan de vragen of opdrachten die je invoert in het programma. Om het beste resultaat te krijgen, kun je het beste zo gedetailleerd mogelijk een prompt geven. Om je hierbij te helpen kun je ook gratis extensies downloaden, zoals AIPRM. Deze extensie geeft je een grote variatie aan prompts om uit te kiezen die veel mensen al gebruiken.

ArtificialIntelligence

Voordelen van Chat GPT

Een groot voordeel van Chat GPT is dat het een snellere productie geeft. Het AI programma genereert snel inhoud, waardoor bedrijven ook meer kunnen produceren. Het programma genereert ook relevante inhoud die goed aansluit op de doelgroep. Hierdoor kan engagement met klanten ook hoger worden. Chat GPT is daarnaast 24/7 beschikbaar. Je kan het gebruiken wanneer het jou het beste uitkomt. Kortom, het grootste voordeel is dus de tijdsbesparing die het programma biedt.

Nadelen van Chat GPT

Een groot nadeel is dat de kwaliteit van de inhoud soms niet zoals gewenst is. Het is belangrijk om dan ook zelf de inhoud altijd nog even na te kijken. Ook heeft AI gegeneerde inhoud vaak een minder persoonlijke toon en minder creativiteit dan menselijk geschreven inhoud. Gebruik dus niet Chat GPT als je emoties en gevoelens wilt overbrengen. Door de enorme populariteit van het programma zitten de servers soms overvol. Het kan daarom zo zijn dat je af en toe geen toegang kan krijgen. In dit geval zou je ook een premium versie kunnen aanschaffen van het programma, zodat je ongestoord door kan werken.

cta-employee-particles
Jeroen staat voor je klaar!
Vraag het onze AI-expert!

Jasper.ai

Een andere bron van kunstmatige intelligentie op het gebied van tekst is Jasper.ai. Net als ChatGPT kun je hier prompts invoeren, waarna er een stuk tekst wordt geproduceerd dat je kunt gebruiken voor verschillende doeleinden. Een groot verschil tussen Jasper en ChatGPT is dat je Jasper niet kunt gebruiken zonder account. Dit kan zowel een voordeel als een nadeel zijn: het zorgt ervoor dat niet iedereen de tool zo maar kan gebruiken, waardoor de servers ook niet overvol raken.

Iets waarin Jasper.ai uniek is, is dat het automatisch voorgeselecteerde type teksten heeft. Wanneer je een SEO-tekst wil schrijven, kun je dit eenvoudig aangeven. Daarnaast kun je hier ook je tone-of-voice aangeven. De keuze tussen formeel en informeel is een logische keuze, maar Jasper heeft zelfs de mogelijkheid om je tekst te laten schrijven in de stijl van Barack Obama of een andere bekendheid. Dit klinkt misschien alsof Jasper.ai meer een spel is dan een serieuze tool, maar (net als bij ChatGPT) door de juiste prompts in te voeren, is deze AI erg handig om sneller aan je teksten te komen.

Visual AI

Naast de mogelijkheden op het gebied van tekst, is er ook veel mogelijk op het gebied van Visual AI. Erg handig, aangezien jouw website niet alleen gevuld wordt met tekst, maar net zo goed ook met visuele elementen. Het fijne aan een Visual AI is dat je deze kunt inschakelen, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over copyright: de creaties van deze vorm van Artificial Intelligence zijn namelijk allemaal uniek. Dit gaat niet ten koste van de kwaliteit: kijk maar eens naar deze gave visual die wij hebben laten maken aan de hand van een visuele AI!

Artificial Intelligence marketing

We gaan nu vooral in op de mogelijkheden op het gebied van visuele elementen en teksten voor je website, maar in werkelijkheid is er veel meer mogelijk met Artificial Intelligence marketing. We leggen verschillende diensten voor je uit en hoe kunstmatige intelligentie hier ingezet kan worden.

  • E-mailmarketing: artificial intelligence wordt hier met name ingezet op het gebied van automation. Zo kun je een AI patronen leren herkennen, zodat er verlaten winkelwagencampagnes en herhaalaankoop herinneringen gestuurd kunnen worden, maar ook kan de AI mails persoonlijker maken door persoonlijke deals aan te bieden.
  • Ads: op het gebied van Ads is het niet zo zeer dat je artificial intelligence zelf inzet, maar juist dat het goed is om te begrijpen hoe Google dit doet. Een goed voorbeeld hiervan is lokale SEA: je adverteert hier op mensen die bij je in de buurt zijn. Google gebruikt een AI om te bepalen welke advertenties er worden laten zien, dus wanneer jij je op mensen dichtbij je richt, kom je bij deze populaire zoekopdracht sneller bovenaan.
  • SEO: er zijn talloze tools die je kunt inzetten om jouw SEO-positie te verbeteren. Uiteraard kun je een ChatGPT gebruiken om SEO-vriendelijke teksten te schrijven, maar waarom zou je niet een stap verder gaan en zelfs je SEO-strategie laten schrijven door een AI? Deze AI scant je concurrenten snel en laat gelijk zien waar de kansen liggen, zodat jij hier tijd op bespaart. Ook kun je aan de hand van kunstmatige intelligentie gebruik maken van zoekopdrachten via stem. Een AI kan deze voor je omzetten in teksten; wanneer je deze zoekopdracht letterlijk laat terugkomen, word je eerder getoond aan mensen die een voice-zoekopdracht doen.
  • Socials: op het gebied van social media, raden we voornamelijk aan de AI te gebruiken als bron van inspiratie. Natuurlijk kun je ChatGPT of Midjourney inzetten hiervoor, maar de fanatieke social media gebruiker prikt hier eenvoudig doorheen, waardoor jij je authenticiteit kwijtraakt. Daarom kiezen we ervoor om artificial intelligence te laten inspireren, door vragen te stellen als “wat wil mijn doelgroep zien?”, of door een AI relevante posts te laten voorstellen gebaseerd op concurrenten.

AI via communicatiekanalen

Iets wat we ook zeker zien terugkeren is het gebruik van AI via communicatiekanalen. Hierbij is het eerst belangrijk om te kijken naar welk communicatiekanaal jij met je bedrijf gebruikt: Slack, Microsoft Teams, Discord – noem maar op! Wanneer je ervoor kiest om een AI binnen dit communicatiekanaal te gebruiken, werk je met een directe bot die vrijwel direct antwoord op al jouw vragen kan geven. In de meeste gevallen gebruik je deze AI door deze te taggen en je vraag te stellen. Je krijgt nu een uitgebreid antwoord, afhankelijk van wat je vraag precies is.

Deze directe manier van AI werkt in veel gevallen erg goed, maar brengt zowel voor- als nadelen met zich mee. Het grootste voordeel is de exclusiviteit van deze AI: jij bent de enige die hier gebruik van maakt. Het nadeel is dat een AI in een communicatiekanaal vaak minder brede antwoorden geeft dan bijvoorbeeld ChatGPT of Jasper. Wanneer je de Artificial Intelligence in wil zetten voor SEO-teksten, raden we dus aan om gebruik te maken van één van deze twee. Toch is het gebruik van een AI binnen een communicatiekanaal aan te raden, omdat je hiermee snel antwoord op vragen krijgt, waardoor je Google een keer niet hoeft te gebruiken om informatie te vinden.

Artificial Intelligence met Traffic Today

Het gebruik van Artificial Intelligence maakt veel werkzaamheden dus een stuk eenvoudiger, maar je moet alsnog goed weten hoe je hier precies gebruik van maakt. Wil je zeker weten dat de teksten die je met ChatGPT of Jasper maakt volledig kloppen, dan is het slim om je Artificial Intelligence door Traffic Today uit te laten voeren. Wij zijn altijd op de hoogte van de nieuwste trends en weten precies hoe we dit succesvol toepassen t.o.v. jouw marketingdoelstellingen. Naast de vele mogelijkheden op het gebied van tekst weten we dus ook precies hoe we de andere opties van AI voor jou benutten. Kom met ons in contact en ervaar het zelf!

cta-employee-particles
Jeroen staat voor je klaar!
Vraag het onze AI-expert!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.