Dit is hoe we het doen

On-page optimalisatie

Wil je graag de bezoekers beter op jouw website bedienen door on-page optimalisatie?

Kijk dan niet verder! Wij zijn dé specialist in o-page optimalisatie die jouw bedrijf naar een hoger online niveau tilt en die ervoor zorgt dat jouw website beter converteert.

Onze online marketing specialisten zijn in staat om snel te schakelen en zorgen ervoor dat de on-page optimalisatie wordt verbeterd!

Vraag het Pascal Onze ervaren Senior Digital Marketeer | Operations Manager

Weleens gehoord van on page optimalisatie? Het is de perfecte start voor zoekmachine optimalisatie. De naam zegt het al, het gaat hierbij om het optimaliseren van je website. Je kunt on page optimalisatie zien als de basis voor de vindbaarheid van je website. Om je website te optimaliseren speelt off page optimalisatie ook een rol, maar laten we ons eerst richten op de on page SEO.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Gratis SEO check aanvragen!

Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

De voordelen van on-page optimalisatie

  • Je bouncepercentage daalt
  • De kans op een conversie op de website wordt vergroot
  • Je laat de pagina beter aansluiten bij de bezoekers
  • Doe je ook SEA? Dan verbeteren je kwaliteitsscores
  • Bezoekers kunnen beter navigeren binnen de website
  • Je website is gebruiksvriendelijker

Verschil on page en off page optimalisatie

Onder on page optimalisatie verstaan we optimalisatie van alle zichtbare content op je website. Het gaat er hier om dat de pagina’s zo relevant mogelijk worden gemaakt voor Google. Een optie is bijvoorbeeld om een pagina te optimaliseren voor één bepaald zoekwoord.

Bij off page optimalisatie draait het om de externe factoren. Deze hebben niet direct invloed op het uiterlijk van je website, maar wel op je relevantie. Off page optimalisatie richt zich op het creëren van waardevolle backlinks. Op basis van inkomende links meet Google de relevantie en populariteit van je website. Het aantal links beschouwt Google als het bewijs van kwaliteit van je website.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Gratis SEO check aanvragen!

Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

cta-employee-particles
Pascal staat voor je klaar!
Het beste uit je website halen?
On-page optimalisatie

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van on-page optimalisatie voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

De bouwstenen van succesvolle on page optimalisatie

Met deze vijf bouwstenen kun je iedere pagina succesvol optimaliseren.

HTML-tags

HTML tags zijn codes die ervoor zorgen dat Google en andere zoekmachines weten waarover je pagina gaat. Denk aan een title tag, het vertelt het belangrijkste onderwerp van de pagina. De tag verschijnt als titel in de zoekresultaten en is daarom misschien wel het belangrijkste onderdeel van on page optimalisatie. Belangrijk is dus voor iedere pagina een unieke title tag in te stellen.

Meta description tag. Deze twee regeltjes verschijnen in de zoekresultaten en vertellen waar de pagina over gaat. De tekst moet prikkelend zijn zodat de gebruiker op je link klikt en op je website terechtkomt.

Een heading tag gebruik je om structuur in de tekst aan te brengen. Zowel de zoekmachine als bezoeker kunnen dan snel zien waar de pagina over gaat. Je herkent ze aan de h1, h2, h3 etc.

Alt tags kunnen indirect invloed hebben op de ranking. Je bent namelijk gebruiksvriendelijk bezig, wat kan leiden tot meer bezoekers omdat je tekst begrijpelijker is voor degene die de afbeelding niet ziet.

URL

Bovenaan de pagina zie je de URL, het adres van de webpagina. In de URL dient het belangrijkste zoekwoord terug te komen. Korte URL’s zonder vreemde of nietszeggende tekens zijn aan te bevelen.

Relevante zoekwoorden

Dit klinkt misschien als een open deur, maar het komt toch vaak voor dat de focus niet op de meest belangrijke zoekwoorden wordt gelegd. Overdrijven is nooit een goed idee, als de keyword density te hoog is werkt dat averechts. Wij adviseren om een zoekwoord dichtheid van maximaal 2% aan te houden. Dit betekent dat je per 100 woorden 1 of 2 keer het zoekwoord vermeld.

Sitemaps

In je sitemap staan de links van alle pagina’s van je website. Een sitemap zorgt ervoor dat zoekmachines je website beter kunnen scannen en begrijpen. Een goed ingerichte website kan dus niet zonder sitemap.

Interne links

Deze links verwijzen naar pagina’s binnen de eigen website of webshop. Ze zorgen ervoor dat zoekmachines je website beter begrijpen. Ook voor bezoekers zijn ze van belang omdat ze op deze manier andere relevante content kunnen vinden.

Laat on page optimalisatie over aan Traffic Today

Zoals je ziet bestaat het optimaliseren uit vele stappen. We kijken naar verschillende aspecten van je website. Onze specialisten kunnen jou helpen je webshop of website te optimaliseren en hiermee de basis te creëren van jouw online vindbaarheid. Neem vandaag nog contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.