organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
“Een goede strategie is cruciaal, maar het is slechts een begin. In de praktijk bepaalt een goede opvolging, analyse en bijsturing het succes van de campagne”
Wanneer we online willen groeien, is een verhoging van het aantal websitebezoekers altijd een belangrijke piste om te onderzoeken. In het geval van Trivest lagen hier nog heel veel kansen, en daarom begonnen we met de basis: een zoekwoordenonderzoek en concurrentieanalyse, om dan vervolgens een contentplan te creëren. Binnen dit contentplan zoeken we steeds een goede balans tussen de prioriteiten voor de klant en de zogenaamde ‘quick wins’, maar houden we ook rekening met de langetermijnplanning.
Een goede strategie is cruciaal, maar het is slechts een begin. In de praktijk bepaalt een goede opvolging, analyse en bijsturing het succes van de campagne. Dit doen we door het gedrag van bezoekers te analyseren, nieuwe teksten te schrijven, bestaande content te verbeteren, de website technisch te optimaliseren, … Zo garanderen we een constante groei van onze campagnes, wat we zien in de resultaten:
Het gemiddelde bezoekersaantal in Q4 van dit jaar lag maar liefst 458,21% hoger dan Q4 2018, toen onze samenwerking werd opgestart!
Mensen associëren naamsbekendheid vaak met advertising en social media. Ze denken aan virale flitscampagnes met opvallende catchphrases, maar niet aan SEO. Onterecht! SEO wordt vaak onderschat wanneer het draait om naamsbekendheid, maar het kan toch mooie resultaten opleveren.
Een goede metric voor je algemene naamsbekendheid, is direct search. Hieraan kan je zien hoe vaak mensen rechtstreeks op de URL van je website zoeken. Bij Trivest is een mooie verhouding tussen de stijging in organisch verkeer en direct search merkbaar:
We namen in Q4 van dit jaar een stijging van maar liefst 196,52% waar t.o.v. dezelfde periode vorig jaar! In een sector waar potentiële klanten vaak een lang beslissingsproces doorlopen, is dit zeker iets om in de gaten te houden.
Om écht een verschil te maken in de zoekposities, is autoriteit van groot belang. Als één van de ‘drie pilaren van SEO’ (samen met content en techniek), kan de autoriteit van een website doorslaggevend zijn voor je plaats in de ranking.
Omdat we dit al snel zagen als een grote kans om de concurrentie aan te gaan, maakt linkbuilding vanaf het begin een groot deel uit van de strategie voor Trivest. Maandelijks zoeken we nieuwe, kwalitatieve en relevante links om het backlinkprofiel van Trivest verder uit te bouwen.
Je hebt op deze link geklikt voor een reden. Ongetwijfeld heb je al de nodige inspanning gedaan, maar vraag je jezelf misschien wel eens af wat je moet doen om online nog meer succes te halen? Heb je bijvoorbeeld al een goede linkbuildingtactiek? Wat doe je vandaag al met conversieoptimalisatie? Geloof ons, geen enkele website is ooit ‘klaar’ met online marketing.
Maar elke campagne is uniek. Om succes te halen met je campagne, heb je een duidelijke analyse nodig van de huidige situatie. Plan daarom een (video)call met één van onze experts, zodat we voor jou een analyse op maat kunnen maken. Zo kunnen we alvast eens kennismaken!
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.