organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
De tijd dat advertising marketeers de budgetten van hun bedrijf alleen spendeerden in Google of Bing, ligt al lang achter ons. Ook Facebook en Instagram hebben geruime tijd een vinger in de pap als het gaat om de ‘ad spent’. Advertising marketeers moeten hun gereedschapskist aan kwaliteiten daardoor steeds verder uitbreiden. Om marketeers wegwijs te maken binnen Meta, heeft het platform een eigen kennisplatform: Facebook Blueprint. Facebook Blueprint is geheel kosteloos en is mede daarom een interessant platform voor marketeers die zich verder willen ontwikkelen. In dit blog lees je wat je zoal leert op Facebook Blueprint.
Meta Blueprint is een educatief programma en online trainingsplatform dat wordt aangeboden door Facebook om adverteerders te helpen bij het begrijpen en effectief gebruik maken van de advertentiemogelijkheden op Facebook en Instagram. Het biedt een breed scala aan cursussen en lessen over onderwerpen zoals advertentiestrategie, targeting, het maken van advertenties en het meten van advertentieprestaties. Adverteerders kunnen via Facebook Blueprint hun kennis vergroten en de vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn om succesvolle social media campagnes uit te voeren.
Merk je dat een organische post het dusdanig goed doet, dat je verwacht dat deze post (betaald) nog meer likes zal krijgen? Meta Blueprint, zoals Facebook Blueprint ook wel heet, leert je hoe je zo’n post kan bootsen. Daardoor zullen aanverwante doelgroepen een gesponsord bericht te zien krijgen van jouw bedrijf.
Om je resultaten van je social ads campagnes te kunnen meten, is het belangrijk dat je weet hoe je je Facebook pixel instelt. Dit is een stukje code dat je toevoegt aan de website, zodat het gedrag getrackt kan worden. Facebook Blueprint leert het je stap voor stap!
Succesvolle social advertising staat of valt bij het instellen van de juiste targeting. Daarom leert Facebook Blueprint je onder andere hoe je doelgroepen moet maken en op welke matrices je kan filteren. Ontzettend handig!
Het creëren van een Facebook pagina is niet ontzettend moeilijk. Toch kun je als je hier onervaren mee bent, best wat problemen ervaren met het creëren van een bedrijfspagina. En die heb je toch echt nodig om te kunnen adverteren!
Kies je voor een afbeelding, video, carrousel, instant experience of collectie? Facebook Blueprint vertelt je precies wanneer je welk advertentie format het beste kan gebruiken. Hierbij worden enkele voorbeelden getoond van het doel van je advertentie, zodat je je er zelf een beeld bij kan vormen.
Heb je geen tijd of zin om Facebook Blueprint helemaal te doorlopen en wil je liever de hulp inschakelen van een expert? Traffic Today heeft een social advertising team die jou graag verder helpt met je campagnes! Neem contact met ons op en wie weet werken we binnenkort wel samen.