Dit is hoe we het doen

Zoekmachine adverteren

Haal meer uit je Ads-budget met zoekmachine adverteren.

Meer leads, meer conversies en meer omzet – je behaalt het met zoekmachine adverteren. Als specialist op het gebied van Search Engine Advertising (SEA) helpen we jou bij het optimaal inrichten van je zoekmachine advertenties. Samen online doelen behalen, daar zetten we ons iedere dag voor in!

Vraag het Arnaud Onze ervaren Digital Marketeer

Slim adverteren in Google

Het liefst wil je met jouw website en webpagina’s zo hoog mogelijk tevoorschijn komen in de zoekresultaten van een relevante zoekopdracht. Want hoe hoger je staat, hoe meer clicks je kunt verwachten. Dit vertaalt zich vervolgens uiteraard naar meer leads, conversies en omzet. Zoekmachine adverteren is dé manier om hiervoor te zorgen.

Wij worden blij van een hogere ROAS (Return On Advertising Spend) en een mooie ROI (Return on Investment), waarbij we altijd blijven zoeken naar nieuwe optimalisaties en mogelijkheden. Omdat Google veruit de grootste zoekmachine is en hier het beste resultaat te halen valt, verdiepen we ons iedere dag opnieuw in de geheimen van Google Ads. En inmiddels kunnen we met overtuiging zeggen dat we behoorlijk goed snappen wat werkt en wat niet. Met deze kennis zetten we ons in om de ROAS van onze klanten voortdurend te verbeteren. Kunnen we hierin ook iets voor jou betekenen?

Wil je weten waar jouw kansen liggen? Wij staan voor je klaar!

Je zit nergens aan vast. We versturen je eerst een koppelingsverzoek, je kunt daarna de uitnodiging accepteren en ontvangt binnen 72 uur een adviesrapport. Na het analyseren ontkoppelen wij onszelf. Een échte vrijblijvende offerte!

Wat is jouw potentieel?

Nullam non odio tortor. Nullam at condimentum leo, vel dapibus arcu. Proin magna nunc, vehicula eget venenatis molestie, luctus aliquet sem.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De beste SEA tools

Om goede analyses te kunnen maken van ontwikkelingen binnen de markt, besparen we niet op tooling. Door omnichannels slim in te zetten, kunnen we helder in kaart brengen welke kansen er liggen. Met behulp van tools als Trueclicks en Google Data Studio weten we bijvoorbeeld welke gaten organische zoekmachineoptimalisatie (SEO) achterlaat en hoe we deze vervolgens kunnen vullen met zoekmachine adverteren. We denken altijd vooruit en gaan iedere dag voor het beste resultaat.

EXPERTISE

Whitepaper over Ads

Een succesvolle Ads-campagne is van veel zaken afhankelijk. Een belangrijke factor die meespeelt, is het weer. In warme zomerperiodes zoeken we massaal naar zwembaden en daalt het kwik naar het minpunt, dan schiet het zoekvolume op woorden als 'schaatsen' en 'langlaufen' massaal de lucht in. In deze whitepaper vertellen we je meer de combinatie tussen weersinvloeden en Google Ads campagnes.

ZoekmachineAdverteren

Snel resultaat met zoekmachine adverteren

Eén van de grootste voordelen van zoekmachine adverteren is dat deze strategie direct resultaat geeft. Op de momenten dat het voor jou relevant is om goed zichtbaar te zijn in de zoekresultaten, schroeven we het budget op en zodra het rendement minder wordt, draaien we de geldkraan dicht. We opereren dus als het verlengstuk van jouw onderneming op het gebied van SEA waardoor je zeker weet dat iedere beslissing in jouw belang genomen wordt.

We gaan doelgericht te werk en brengen altijd eerst de koopintentie van je publiek in kaart. We kijken naar onbenutte kansen en genereren snel een cashflow voor je webshop. Zodra de eerste resultaten te zien zijn van jouw campagne, gaan we aan de slag met de verdere optimalisatie van je account. Op die manier blijf je voorop lopen en kun je altijd terugvallen op onze expertise.

cta-employee-particles
Arnaud staat voor je klaar!
Stel al je vragen over Zoekmachine Adverteren

Onze SEA-specialisten werken altijd op het snijvlak van SEA en CRO. Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek verwerken we relevante keywords om een zo hoog mogelijke kwaliteitsscore te garanderen. Daarnaast kijken we ook altijd naar de landingspagina achter de advertentie. We zorgen ervoor dat je merk naar voren komt en dat er herkenning ontstaat bij de juiste doelgroep – zodat de verwachting van de advertentie beantwoord wordt op jouw landingspagina.

Voor onze partners zijn we dagelijks bezig met adverteren in Google. We zorgen dat de Google advertenties afgestemd worden op je doelgroep en dat ze op precies het juiste moment worden ingezet. Hierbij houden we rekening met trend en ontwikkelingen op het gebied van Ads, zodat we direct kunnen schakelen en bijsturen wanneer het nodig is.

Zoekmachine adverteren

Klaar voor betaald verkeer?

De eerste stap bij zoekmachine adverteren is het bepalen van de zoektermen waarop je gevonden wilt worden. Deze bepaal je zelf. Wanneer een gebruiker deze zoekterm gebruikt in Google, zal er een advertentie getoond worden in de zoekresultaten. Het is afhankelijk van het kanaal hoe deze advertentie eruit ziet. Zodra de bezoeker op deze advertentie klikt zal Google een bedrag in rekening brengen aan de eigenaar van de advertentie. Bij Search

Engine Advertising betaal je dus voor iedere klik waaruit mogelijk een nieuwe klant voor jou ontstaat. Dat betekent ook dat je niets betaalt wanneer je advertentie wordt getoond, maar er niet op geklikt wordt. Ook wanneer er niet wordt geklikt draagt de vertoning van de advertentie natuurlijk al bij aan de naamsbekendheid van je bedrijf. Bovendien wordt er vooraf een dagbudget besproken en ingesteld, zodat je nooit meer betaalt dan van tevoren afgesproken is. Dat scheelt een hoop gedoe achteraf.

Veelgestelde vragen over zoekmachine adverteren

🔎 Wat is zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, is het betaald adverteren in zoekmachines zoals Google. Dit kun je doen met Google Ads, voorheen werd dit Google AdWords genoemd.

📊 Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Vraag je je af wat het verschil is tussen zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren? Het grote verschil met SEA (zoekmachine advertising) is dat je bij SEO een hoge plek in de zoekresultaten moet verdienen door de juiste werkzaamheden te verrichten. Met SEA koop je een plek in de resultaten, waar dus minder werkzaamheden voor nodig zijn. Zoekmachine optimalisatie is hard werken, maar Traffic Today weet wat nodig is om een mooie positie te behalen voor jouw bedrijf. We helpen je graag om hoger te ranken met de juiste tools!

💸 Wat kost zoekmachine adverteren?

De Google Ads campagne wordt ingesteld op basis van zoekwoorden die voor jouw business relevant zijn. Wanneer iemand een zoekwoord intypt op Google verschijnt jouw advertentie. Je betaalt alleen als iemand op je advertentie klikt.

De kosten van het uitbesteden van zoekmachine adverteren is afhankelijk van de werkzaamheden die wij gaan uitvoeren. Wij kunnen zowel ondersteunende werkzaamheden uitvoeren als de online strategie voeren. Zoekmachine adverteren is een continu proces, waarin we maandelijks werkzaamheden voor moeten uitvoeren om het hoogste rendement te behalen. Wij werken voor klanten met een marketingbudget van minimaal €750 per maand. Plan een vrijblijvend adviesgesprek in met onze adviseur over de kosten.

 

📌 Wat is het doel van zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren heeft als doel om snel en eenvoudig de doelgroep te bereiken door bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen. Je kiest hiervoor als je direct meer bezoekers naar je website en meer omzet wil genereren.

Advertising mogelijkheden bij Traffic Today

Er zijn meerdere manieren waarop Search Engine Advertising ingezet kan worden. Bij Traffic Today voeren we succesvolle SEA campagnes uit met behulp van de volgende mogelijkheden:

  • Google Ads: Google Ads de Search Engine Advertising tool van Google waarmee je direct in de zoekresultaten van de zoekmachine adverteert. Adverteren in Google Ads is relatief eenvoudig: je bepaalt de zoektermen, stelt een budget vast, maakt een advertentie en meet vervolgens de behaalde resultaten.
  • Google Shopping: Met Google Shopping kun je als webshop je producten aanprijzen bovenaan de zoekresultaten. Google Shopping doorzoekt verschillende webshops en vergelijkt de resultaten.
  • Display Advertising: Display advertising houdt in dat je reclame maakt door middel van banners. Met display advertising genereer je volop aandacht voor je bedrijf, product of dienst met behulp van een aantrekkelijk vormgegeven advertentie in bannervorm.
  • Marktplaats Admarkt: Met Marktplaats Admarkt kun je direct bovenin de zoekresultaten van Marktplaats adverteren. Ook deze tool werkt op basis van het cost-per-click model en biedt de mogelijkheid om vooraf een maximumtarief in te stellen.

Antwerpen” class=”alignnone size-medium wp-image-3775″ />

26 SCNDS

Marc Koopmans, die zich hoofdzakelijk bezighoudt met Zoekmachine Adverteren, heeft dagelijks te maken met uitsluitingszoekwoorden. In onze online rubriek 26 SCNDS zie je of hij erin slaagt om binnen de gegeven tijd uit te leggen wat die SEA-term precies inhoudt.

De voordelen van zoekmachine adverteren

  • Direct resultaat
  • Volledige controle over het budget
  • Altijd inzicht in resultaten
  • Uitgebreide targeting mogelijkheden
  • Doelgericht bereik vergroten
  • Bovenaan de zoekresultaten

Explainer

Hoe werkt zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren kent diverse factoren. Iedere campagne rust echter op een Ads-budget dat je uittrekt en zo strategisch mogelijk inzet gedurende een bepaalde periode. Op die manier komen jouw pagina’s dus in de zoekresultaten tevoorschijn wanneer jij dat wil en op de zoekresultaten die relevant zijn voor jouw bedrijf.

De eerste stap bij zoekmachine adverteren is het bepalen van de zoektermen waarop je gevonden wilt worden. Wanneer een gebruiker deze zoekterm gebruikt in Google, zal er een advertentie getoond worden in de zoekresultaten. Het is afhankelijk van het kanaal hoe deze advertentie eruitziet. Zodra de bezoeker op deze advertentie klikt zal Google een bedrag in rekening brengen aan de eigenaar van de advertentie. Bij Search Engine Advertising betaal je dus voor iedere klik waaruit mogelijk een nieuwe klant voor jou ontstaat. Dat betekent ook dat je niets betaalt wanneer je advertentie wordt getoond, maar er niet op geklikt wordt. Ook wanneer er niet wordt geklikt draagt de vertoning van de advertentie natuurlijk al bij aan de naamsbekendheid van je bedrijf. Bovendien wordt er vooraf een dagbudget besproken en ingesteld, zodat je nooit meer betaalt dan van tevoren afgesproken is.

Dion

Hoe gaan we te werk?

Bij het opzetten van een SEA campagne spelen er verschillende vragen. Op welke zoektermen wil je precies adverteren? Welke kanalen wil je gaan gebruiken? Welk budget is realistisch voor jouw bedrijf? Traffic Today is expert op het gebied van Search Engine Advertising campagnes en helpt je graag met het realiseren van een passende en effectieve SEA campagne die rendeert. We werken volgens een duidelijk stappenplan dat we hieronder verder toelichten.

Strategie. Om een sterke Ads-campagne te ontwikkelen zal er in samenwerking met jou een gerichte strategie ontwikkeld worden. De strategie wordt bepaald door middel van de wensen, doelstellingen en het beschikbare budget. Wat zijn de huidige omzetcijfers en waar wil je over een jaar staan? Wil je meer naamsbekendheid of zijn er bepaalde omzetdoelstellingen? Deze en andere vragen leiden uiteindelijk tot een gedegen strategie en een passende inzet van advertising kanalen.

Implementatie. Nadat de strategie helder geformuleerd is en akkoord is bevonden door jou, gaan we aan de slag met het ontwikkelen van een campagne. Wij zijn in staat om verschillende kanalen op korte termijn in te richten, doordat we beschikken over de juiste ervaring in Ads.

Optimalisatiefase. Zodra de campagnes draaien en er data is verzameld, start de optimalisatiefase. Een Ads-campagne vergt veel onderhoud. Biedingen, resultaten en behoeftes zijn factoren die continu veranderen. Het is voor ons een speerpunt dat de campagnes accuraat en scherp blijven draaien. We zoeken tijdens de optimalisatiefase dan ook continu naar nieuwe mogelijkheden om het resultaat te maximaliseren.

Rapportage. Maandelijks stelt de projectmanager een heldere rapportage op over de uitgevoerde werkzaamheden en de behaalde resultaten. Door middel van het online dashboard van Traffic Today zijn de statistieken 24/7 inzichtelijk.

Ook meer bekendheid genereren? Dan gaat Traffic Today graag met jou om tafel. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Aarzel niet en bel of mail ons gerust!

cta-employee-particles
Arnaud staat voor je klaar!
Het maximale resultaat uit jouw advertentiebudget halen?
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.