organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil jij op Instagram adverteren om meer bezoekers naar je website te trekken?
Onze Social Ads specialisten helpen je graag! We hebben de juiste combinatie van kennis en ervaring in huis om met Instagram Ads, online successen te behalen voor jouw bedrijf. Ben jij benieuwd hoe? We vertellen het je graag!
Tegenwoordig ontkom je niet meer aan het gebruik van social media. Zo zijn er veel verschillende platforms waar jij je bedrijf op kunt promoten: Instagram is er daar één van. Door Instagram Ads in te zetten voor jouw bedrijf, richt je je vooral op een visuele vorm van adverteren. Instagram is namelijk een fotoapplicatie: gebruikers delen foto’s van wat ze zoal meemaken in hun leven. Het platform biedt veel mogelijkheden voor een goede marketingstrategie, mede dankzij de relatief jonge doelgroep die hier makkelijk op te bereiken is. Wij helpen je graag om deze doelgroep te bereiken en om Instagram Ads een succesvol onderdeel te maken van jouw marketing!
Er zijn meerdere reden waarom Adverteren op Instagram een goed plan is voor jouw bedrijf. We benoemen er een paar:
1. Visuele boodschap Op dit sociale medium ligt de focus op de visuele vormgeving. Met de visuals, val je op en licht je je product, dienst of gehele bedrijf op een aantrekkelijke wijze uit.
2. Mobile Het is tegenwoordig belangrijk om online aanwezig te zijn, maar het is minstens zo belangrijk om hier ook nog eens mobielvriendelijk te handelen. Door op Instagram te Adverteren doe je dit erg gemakkelijk, aangezien zij advertentiemogelijkheden hebben voor zowel desktop als mobiel. Een groot gedeelte van de gebruikers van deze app, zijn telefonische gebruikers. Het is dus belangrijk om hier op in te spelen!
3. Jonge doelgroep Instagram Ads zijn interessant voor jouw bedrijf, omdat je via dit medium gemakkelijk een jonge doelgroep bereikt. Zo zijn er in alleen België al 4.5 miljoen gebruikers! Hier wil je als bedrijf op inspelen, aangezien er weinig andere kanalen zijn die je deze mogelijkheid bieden.
Kom in contact!
De kans is groot dat je op het gebied van social media je niet enkel wilt Adverteren via Instagram, maar dat je ook andere media zoals Facebook inzet om je marketingdoelstellingen te behalen. Dit is erg slim! Crossmediaal werken is voor elk bedrijf goed om te doen; door verschillende socials in te zetten, realiseer je dit gemakkelijk. Maar, dit is niet het enige voordeel, want als jij zowel op Instagram als Facebook adverteert, profiteer je van veel voordelen. Deze twee media zijn namelijk allebei onderdelen van hetzelfde bedrijf, waardoor er ook veel gegevens onderling gedeeld worden. Als je voor je bedrijf een Facebook Business Manager account aanmaakt, zorg je ervoor dat de gegevens die je via Facebook verzamelt, ook ingezet kunnen worden voor Instagram Ads (en vice versa). Wij beheren dit Business-account graag voor je, door gave Ads te realiseren, gebaseerd op deze verzamelde gegevens.
Er zijn verschillende biedstrategieën die je kunt inzetten met Instagram Adverteren, die elk allemaal net anders werken. Deze biedstrategieën komen je misschien bekend voor van andere marketingvormen zoals Google Ads of LinkedIn Adverteren, die namelijk dezelfde strategieën gebruiken. We lichten ze graag voor je uit:
Het is lastig te zeggen wat een goede Instagram Advertentie is, aangezien dit voor vrijwel elk bedrijf verschilt. Bij Instagram Ads is het belangrijk dat je rekening houdt met de doelgroep en je niet enkel kijkt naar wat je zelf wilt promoten. Daarnaast kan het succesvol werken om een CTA toe te voegen aan je advertentie. Of dit ook voor jou geldt, hangt van je doelstellingen af. Naast dit alles is het natuurlijk ook belangrijk dat je advertentie er visueel aantrekkelijk uit ziet: je wordt niet serieus genomen wanneer dit niet het geval is.
Ads op Instagram brengen verschillende kosten met zich mee. Het ligt er maar net aan in welke mate jij deze advertentiemethode inzet, en welke advertentiesoort je gebruikt. Er zijn verschillende biedstrategieën die invloed hebben op de prijs die je betaalt, namelijk CPC, CPM en CPV. Als Instagram Adverteren je interessant lijkt, gaan we graag met je in gesprek. Deze advertentiemogelijkheid is namelijk relatief goedkoop, waardoor er voor elk bedrijf veel mogelijkheden liggen.
Instagram Adverteren zonder Facebookaccount is mogelijk, maar we raden het niet aan. Door verschillende platformen in te zetten, werk je gemakkelijk crossmediaal, wat voor elk bedrijf erg succesvol is. Daarnaast is Facebook zelf een platform waar ook veel kansen liggen: we raden je dus zeker aan om dit mee te nemen in jouw social media strategie.
Het platform Instagram werd in 2010 opgericht, maar destijds waren er nog niet direct advertentiemogelijkheden. Dit is mogelijk sinds 2015, toen Facebook het mogelijk maakte om met een Facebook Business Account ook via Instagram te Adverteren. De mogelijkheden binnen dit kanaal zijn sindsdien alleen maar toegenomen. Waar het begon met een simpele advertentie, zijn er ondertussen vele verschillende advertentiesoorten die je kunt inzetten.
Instagram Ads zijn op veel verschillende manieren uit te voeren. Aangezien elk bedrijf een ander product of dienst probeert te adverteren, is niet voor iedereen dezelfde tone-of-voice de juiste. Door te Adverteren op Instagram, speel je hier gemakkelijk op in door de verschillende advertentiemogelijkheden. We benoemen ze graag voor je!
Als je slim gebruik wilt maken van Instagram Ads, moet je goed targeten. Dit is belangrijk, omdat je hierdoor enkel adverteert op een relevant publiek. Gelukkig zijn er op Instagram veel targetingmogelijkheden, vooral door de koppeling met Facebook. Nadat jij je Facebook Business Manager account hebt aangemaakt, kun je direct beginnen. Via Instagram kun je targeten op de volgende onderdelen:
Door deze targetingmogelijkheden op de juiste wijze in te vullen, zorg je voor veel effectievere advertenties. Dit hoef je natuurlijk niet zelf te doen! Onze digital marketeers hebben veel ervaring met het bepalen van de juiste doelgroep. Door middel van een onderzoek, bepalen we precies hoe jouw doelgroep eruitziet en wat voor advertentie hier het best op aansluit.
Er zijn erg veel doelstellingen die je kunt bereiken door middel van Instagram Ads. We sommen er een paar voor je op:
Het is een aanrader om je potentiële klanten aan te sporen tot een actie. Dit doe je door een CTA (Call to Action) toe te voegen aan je advertentie. We noemen een paar mogelijke CTA’s voor je:
Eva vertelt je er graag meer over!
Instagram Ads is een middel dat erg succesvol is, als het op de juiste manier ingezet wordt. We geven je graag een paar tips, zodat deze succesfactor ook bij jou gebruikt kan worden:
Wil jij Instagram Ads inzetten om online doelstellingen te behalen voor jouw bedrijf? Wij helpen je graag! Door Traffic Today in te zetten als jouw marketingbureau voor Instagram Adverteren, kies je voor een intensieve, transparante samenwerking. Hierdoor weet jij precies wat we doen en waarom we dit doen. Door de maandelijkse momenten die we met je inplannen, zorgen we ervoor dat je ons gemakkelijk van feedback kan voorzien. Zo werken we niet alleen volgens de juiste handelswijze volgens ons, maar ook volgens jou. Ideaal dus! Klinkt deze samenwerking jou nou als muziek in de oren? Neem dan contact op met één van onze digital marketeers. We bespreken de mogelijkheden graag met je.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.