Dit is hoe we het doen!

Instagram
Ads

Wil jij op Instagram adverteren om meer bezoekers naar je website te trekken?

Onze Social Ads specialisten helpen je graag! We hebben de juiste combinatie van kennis en ervaring in huis om met Instagram Ads, online successen te behalen voor jouw bedrijf. Ben jij benieuwd hoe? We vertellen het je graag!

Vraag het Eva Onze ervaren Digital Marketeer

Wat zijn Instagram Ads?

Tegenwoordig ontkom je niet meer aan het gebruik van social media. Zo zijn er veel verschillende platforms waar jij je bedrijf op kunt promoten: Instagram is er daar één van. Door Instagram Ads in te zetten voor jouw bedrijf, richt je je vooral op een visuele vorm van adverteren. Instagram is namelijk een fotoapplicatie: gebruikers delen foto’s van wat ze zoal meemaken in hun leven. Het platform biedt veel mogelijkheden voor een goede marketingstrategie, mede dankzij de relatief jonge doelgroep die hier makkelijk op te bereiken is. Wij helpen je graag om deze doelgroep te bereiken en om Instagram Ads een succesvol onderdeel te maken van jouw marketing!

InstagramAds

De voordelen van Instagram Ads

  • Veel targetingmogelijkheden
  • Weinig irritatie onder kijkers door korte duur advertentie
  • Visuele vormgeving
  • Mogelijkheid tot CTA
  • Adverteren op volledig scherm
  • Relatief goedkoop

Waarom Adverteren op Instagram?

Er zijn meerdere reden waarom Adverteren op Instagram een goed plan is voor jouw bedrijf. We benoemen er een paar:

1. Visuele boodschap
Op dit sociale medium ligt de focus op de visuele vormgeving. Met de visuals, val je op en licht je je product, dienst of gehele bedrijf op een aantrekkelijke wijze uit.

2. Mobile
Het is tegenwoordig belangrijk om online aanwezig te zijn, maar het is minstens zo belangrijk om hier ook nog eens mobielvriendelijk te handelen. Door op Instagram te Adverteren doe je dit erg gemakkelijk, aangezien zij advertentiemogelijkheden hebben voor zowel desktop als mobiel. Een groot gedeelte van de gebruikers van deze app, zijn telefonische gebruikers. Het is dus belangrijk om hier op in te spelen!

3. Jonge doelgroep
Instagram Ads zijn interessant voor jouw bedrijf, omdat je via dit medium gemakkelijk een jonge doelgroep bereikt. Zo zijn er in alleen België al 4.5 miljoen gebruikers! Hier wil je als bedrijf op inspelen, aangezien er weinig andere kanalen zijn die je deze mogelijkheid bieden.

Contactformulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Kom in contact!

Kom in contact!

Adverteren via Instagram met Facebook Business Manager

De kans is groot dat je op het gebied van social media je niet enkel wilt Adverteren via Instagram, maar dat je ook andere media zoals Facebook inzet om je marketingdoelstellingen te behalen. Dit is erg slim! Crossmediaal werken is voor elk bedrijf goed om te doen; door verschillende socials in te zetten, realiseer je dit gemakkelijk. Maar, dit is niet het enige voordeel, want als jij zowel op Instagram als Facebook adverteert, profiteer je van veel voordelen. Deze twee media zijn namelijk allebei onderdelen van hetzelfde bedrijf, waardoor er ook veel gegevens onderling gedeeld worden. Als je voor je bedrijf een Facebook Business Manager account aanmaakt, zorg je ervoor dat de gegevens die je via Facebook verzamelt, ook ingezet kunnen worden voor Instagram Ads (en vice versa). Wij beheren dit Business-account graag voor je, door gave Ads te realiseren, gebaseerd op deze verzamelde gegevens.

Verschillende biedstrategieën Instagram Ads

Er zijn verschillende biedstrategieën die je kunt inzetten met Instagram Adverteren, die elk allemaal net anders werken. Deze biedstrategieën komen je misschien bekend voor van andere marketingvormen zoals Google Ads of LinkedIn Adverteren, die namelijk dezelfde strategieën gebruiken. We lichten ze graag voor je uit:

  • CPC: Dit staat voor Cost per Click. Je hanteert deze biedstrategie vooral als je adverteert met een CTA, aangezien er anders niet op je advertentie geklikt kan worden. Als je deze strategie slim in wilt zetten, richt je je advertentie zo in dat de kijker van je advertentie getriggerd wordt om op de advertentie te klikken.
  • CPM: Wanneer je er voor kiest om geen CTA toe te voegen aan je advertentie, is het slim om te adverteren aan de hand van CPM (cost per mile). Hier adverteer je op het aantal mensen dat je advertentie bekijkt: je betaalt een afgesproken bedrag per 1000 views. Deze strategie is erg effectief, omdat je ervan verzekerd bent dat je advertentie resultaat heeft.
  • CPL: De laatste biedstrategie richt zich op het aantal likes dat een post krijgt: er is sprake van cost per like. Door van deze biedstrategie gebruik te maken, richt je je écht op interactie: je wil namelijk dat een kijker van je post, deze ook liket. Deze biedstrategie is bijvoorbeeld handig als je een winactie adverteert, waarbij de gebruiker kansmaakt op een prijs als ze je post liken.
Wat is een goede Instagram Advertentie?

Het is lastig te zeggen wat een goede Instagram Advertentie is, aangezien dit voor vrijwel elk bedrijf verschilt. Bij Instagram Ads is het belangrijk dat je rekening houdt met de doelgroep en je niet enkel kijkt naar wat je zelf wilt promoten. Daarnaast kan het succesvol werken om een CTA toe te voegen aan je advertentie. Of dit ook voor jou geldt, hangt van je doelstellingen af. Naast dit alles is het natuurlijk ook belangrijk dat je advertentie er visueel aantrekkelijk uit ziet: je wordt niet serieus genomen wanneer dit niet het geval is.

Wat kosten Ads op Instagram?

Ads op Instagram brengen verschillende kosten met zich mee. Het ligt er maar net aan in welke mate jij deze advertentiemethode inzet, en welke advertentiesoort je gebruikt. Er zijn verschillende biedstrategieën die invloed hebben op de prijs die je betaalt, namelijk CPC, CPM en CPV. Als Instagram Adverteren je interessant lijkt, gaan we graag met je in gesprek. Deze advertentiemogelijkheid is namelijk relatief goedkoop, waardoor er voor elk bedrijf veel mogelijkheden liggen.

Kun je op Instagram adverteren zonder Facebookaccount?

Instagram Adverteren zonder Facebookaccount is mogelijk, maar we raden het niet aan. Door verschillende platformen in te zetten, werk je gemakkelijk crossmediaal, wat voor elk bedrijf erg succesvol is. Daarnaast is Facebook zelf een platform waar ook veel kansen liggen: we raden je dus zeker aan om dit mee te nemen in jouw social media strategie.

Wanneer begon Instagram met Ads?

Het platform Instagram werd in 2010 opgericht, maar destijds waren er nog niet direct advertentiemogelijkheden. Dit is mogelijk sinds 2015, toen Facebook het mogelijk maakte om met een Facebook Business Account ook via Instagram te Adverteren. De mogelijkheden binnen dit kanaal zijn sindsdien alleen maar toegenomen. Waar het begon met een simpele advertentie, zijn er ondertussen vele verschillende advertentiesoorten die je kunt inzetten.

Soorten Instagram Advertenties

Instagram Ads zijn op veel verschillende manieren uit te voeren. Aangezien elk bedrijf een ander product of dienst probeert te adverteren, is niet voor iedereen dezelfde tone-of-voice de juiste. Door te Adverteren op Instagram, speel je hier gemakkelijk op in door de verschillende advertentiemogelijkheden. We benoemen ze graag voor je!

  • Collection Ads: deze advertentiesoort creëert de mogelijkheid om meerdere producten te adverteren in één advertentie. De manier hoe je dit doet, is vrij simpel. Als voorbeeld geven we een sportoutfit: je plaatst een foto van iemand die in jouw kleding aan het sporten is, en licht vervolgens elk onderdeel van de outfit los uit, met links naar het relevante product.
  • Image Ads: door Image Ads in te zetten, zorg je voor een advertentie die niet als advertentie opvalt. Een Image Ad wordt getoond in de feed van de gebruikers waar je op target. Door je advertentie te kleden als een reguliere post, valt je advertentie niet uit. Perfect om potentiële klanten kennis te laten maken met jouw bedrijf dus!
  • Carrousel Ads: in principe werken Carrousel Ads hetzelfde als Image Ads. Er is echter één essentieel verschil: met Carrousel Ads kun je meerdere foto’s tegelijkertijd plaatsten. Door deze goed op elkaar aan te laten sluiten, geef je potentiële klanten een helder beeld van wat ze van je kunnen verwachten.
  • Dynamische Insta Ads: deze advertentiesoort speelt in op het online gedrag van je potentiële klanten. Door te kijken naar de geschiedenis van deze Instagram-gebruiker, kun je een dynamische advertentie oprichten. Hierin laat je een product zien die deze gebruiker eerder al heeft opgezocht via je website, waardoor je een aankoop extra stimuleert. Hierbij is het slim om een CTA toe te voegen.
  • Stories Ads: Adverteren op Instagram is niet enkel mogelijk in de Feed, maar ook op een andere modus van Instagram, namelijk Stories. Potentiële klanten krijgen jouw advertentie te zien als ze aan het scrollen zijn door advertenties. In een Stories Ad is het mogelijk om omhoog te swipen, waardoor de kijker direct op jouw website of productpagina terecht komt. Stories Ads zijn erg effectief, omdat het vaak niet direct opvalt dat het een advertentie is.
  • Video Ads: Als enkel een visual niet genoeg is voor jou, zijn Video Ads een goede mogelijkheid voor jou. In principe werkt dit hetzelfde als een Image Ad: het enige verschil is dat je een video laat zien van jouw product, dienst of bedrijf in plaats van een foto of visual. Met een Video Ad heb je net wat extra mogelijkheden t.o.v. een visual, aangezien je meer kan laten zien.

Targetingmogelijkheden Instagram Ads

Als je slim gebruik wilt maken van Instagram Ads, moet je goed targeten. Dit is belangrijk, omdat je hierdoor enkel adverteert op een relevant publiek. Gelukkig zijn er op Instagram veel targetingmogelijkheden, vooral door de koppeling met Facebook. Nadat jij je Facebook Business Manager account hebt aangemaakt, kun je direct beginnen. Via Instagram kun je targeten op de volgende onderdelen:

  • Leeftijd
  • Locatie
  • Online gedrag
  • Geslacht

Door deze targetingmogelijkheden op de juiste wijze in te vullen, zorg je voor veel effectievere advertenties. Dit hoef je natuurlijk niet zelf te doen! Onze digital marketeers hebben veel ervaring met het bepalen van de juiste doelgroep. Door middel van een onderzoek, bepalen we precies hoe jouw doelgroep eruitziet en wat voor advertentie hier het best op aansluit.

Doelen bij Instagram Ads

Er zijn erg veel doelstellingen die je kunt bereiken door middel van Instagram Ads. We sommen er een paar voor je op:

  • Naamsbekendheid
  • Traffic
  • Conversie
  • Leadgeneratie
  • Appinstallatie
  • Betrokkenheid
  • Bereik
  • Extra videoweergaven
  • En nog veel meer!

CTA buttons bij Instagram Ads

Het is een aanrader om je potentiële klanten aan te sporen tot een actie. Dit doe je door een CTA (Call to Action) toe te voegen aan je advertentie. We noemen een paar mogelijke CTA’s voor je:

  • Registreren. Als je een nieuwsbrief wilt adverteren, vraag je tot registraties aan de hand van een CTA.
  • Shoppen. Wil jij je klanten aanmoedigen om direct een product aan te schaffen? Dan zorg je ervoor dat je CTA naar een bepaalde productpagina linkt, zodat ze direct tot actie over kunnen gaan.
  • Contact. Je moedigt klanten aan om contact met je op te nemen, als je op informatieve wijze adverteert. Door contact op te nemen, creëer je de mogelijkheid om je product of dienst nog verder toe te lichten.
  • Meer bekijken. Deze CTA is slim om toe te voegen bij een Collection Ad of een Carrousel Ad, aangezien je hier makkelijk meerdere producten uit een collectie uitlicht. Door deze CTA toe te voegen, biedt je klanten de mogelijkheid om gelijk naar je categoriepagina gelinkt te worden, en hier de gehele collectie te bekijken.
cta-employee-particles
Eva staat voor je klaar!
Meer weten over adverteren op Instagram?

Eva vertelt je er graag meer over!

Instagram Ads tips

Instagram Ads is een middel dat erg succesvol is, als het op de juiste manier ingezet wordt. We geven je graag een paar tips, zodat deze succesfactor ook bij jou gebruikt kan worden:

  • Werk crossmediaal. Social Media is het meest effectief, als je het weet te combineren met andere kanalen. Dit is gelukkig erg makkelijk te realiseren met social media, doordat je gemakkelijk een overbrugging creëert tussen bijvoorbeeld je Instagrampagina en je YouTubekanaal. Door crossmediaal te werken, zorg je voor een hogere activiteit van je volgers op al je kanalen.
  • Zorg voor sterke visuals. Adverteren via Instagram gebeurt grotendeels op visuele wijze. Als je wilt opvallen, is het dus ook belangrijk dat je visuals sterk zijn. Hierdoor vergroot je je aantal likes, en is de kans op een hoger volgeraantal ook erg reëel.
  • Timing is everything. Instagram Adverteren is een mooi middel om te laten zien dat jij meegaat met de actualiteit. Hiervoor is een flexibele houding vereist, aangezien je zo kunt laten zien dat jij snel ergens op inspringt. Voorbeelden van actualiteiten zijn nieuwsitems, of feestdagen. Wens bijvoorbeeld je volgers een fijne Valentijnsdag, of maak een grapje over een leuk nieuwtje, relevant aan jouw product.

Traffic Today: jouw marketingbureau voor Instagram Ads

Wil jij Instagram Ads inzetten om online doelstellingen te behalen voor jouw bedrijf? Wij helpen je graag! Door Traffic Today in te zetten als jouw marketingbureau voor Instagram Adverteren, kies je voor een intensieve, transparante samenwerking. Hierdoor weet jij precies wat we doen en waarom we dit doen. Door de maandelijkse momenten die we met je inplannen, zorgen we ervoor dat je ons gemakkelijk van feedback kan voorzien. Zo werken we niet alleen volgens de juiste handelswijze volgens ons, maar ook volgens jou. Ideaal dus! Klinkt deze samenwerking jou nou als muziek in de oren? Neem dan contact op met één van onze digital marketeers. We bespreken de mogelijkheden graag met je.

cta-employee-particles
Eva staat voor je klaar!
Meer weten over adverteren op Instagram?
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.