organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Snel meer bezoekers naar je website trekken met Microsoft Advertising? Ontdek de mogelijkheden!
Als specialist in zoekmachine adverteren en daarmee ook Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) helpen we jou om een hoger rendement te behalen. Start vandaag en zet de volgende stap naar meer bezoekers op je website. Onze Ads specialisten staan voor je klaar en zetten hun kennis in voor jouw bedrijf.
Wat is Microsoft Advertising precies?
Voordat het adverteersysteem deze naam kreeg, stond het advertentiekanaal van Microsoft bekend onder de naam Bing Ads. Bing is de zoekmachine van Microsoft en werd in 2009 officieel gelanceerd. Hoewel Bing inmiddels nog steeds geen groot aandeel heeft in de zoekmachinestrijd (slechts 3%), is het toch de op één na populairste zoekmachine. Die andere 97%? Google.
Toch moet je als ondernemer Bing niet direct afschrijven als het gaat om adverteren. De zoekmachine wordt steeds meer gebruikt in Microsoftproducten zoals voice assistant Cortana en bepaalde publieksgroepen maken vaker gebruik van Bing dan van Google. Als jouw doelgroep hier toevallig ook tussen zit, is de keuze voor Microsoft Advertising meer dan logisch.
Benieuwd welke zoekmachine het meest geschikt is voor jouw doelgroep? Vraag een gratis Ads-scan aan.
Vul onderstaand formulier in en we vertellen je over de mogelijkheden.
Adverteren via Microsoft Advertising werkt net zoals Google Ads ook op basis van een veilingsysteem. Als adverteerder ding je dus mee in de race voor een goede positie in de zoekresultaten voor een bepaald zoekwoord. Je uiteindelijke positie wordt bepaald op basis van je bod en de maximale Cost Per Click (CPC) die je hebt ingesteld en de kwaliteitsscore van de advertentie. Is de concurrentie hoog op een bepaald zoekwoord, dan is de kans aanwezig dat je niet altijd (bovenaan) getoond wordt in de zoekresultaten. Wanneer de concurrentie echter klein is, sta je vrijwel altijd bovenaan.
Bij Microsoft Advertising is het dan ook belangrijk dat je je advertenties zo goed mogelijk inricht om de kwaliteitsscore omhoog te drijven. Verder kun je met Microsoft Advertising op twee manieren betalen: PPC (Pay per Click) of CPM (Cost per Mille). Bij PPC bied je op zoekwoorden en betaal je een maximaal biedingsbedrag als iemand op de advertentie klikt. Bij CPM betaal je per 1.000 vertoningen.
Microsoft Ads is het advertentiekanaal van Microsoft voor zoekmachine Bing. Bedrijven kunnen middels een veilingsysteem meedingen voor de beste positie in de betaalde zoekresultaten voor meer verkeer naar hun website.
De kosten van Microsoft Advertising zijn volledig afhankelijk van het budget dat je beschikbaar stelt. Je betaalt namelijk per klik of per 1.000 vertoningen en kunt een limiet instellen op wat je voor jouw advertenties wil betalen. Wanneer dit dagbudget bereikt is, wordt je advertentie niet meer getoond.
Er zijn verschillende redenen waarom Microsoft Advertising interessant kan zijn. Bijvoorbeeld wanneer de concurrentie op Google Ads te groot is of wanneer blijkt dat je doelgroep veel gebruikmaakt van Bing voor het uitvoeren van zoekopdrachten.
Voor adverteren in Bing moet je een account aanmaken in Microsoft. Als je dit account al hebt, log je in met je bestaande inloggegevens en kun je van start. Richt je campagnes in en stuur op maximaal rendement.
Om te bepalen of adverteren op Bing voor jou ook interessant is, kun je enkele factoren overwegen. Zo kan het interessant zijn om Microsoft Advertising in te zetten als:
De voornaamste reden voor bedrijven om voor Microsoft Advertising te kiezen, is de lage concurrentie en daarmee aanzienlijk lagere kosten. Het feit dat Bing minder gebruikt wordt als zoekmachine hoeft bovendien niet direct te betekenen dat het resultaat voor jouw bedrijf tegenvalt als je kiest voor adverteren via Bing. Is je doelgroep bijvoorbeeld ouder dan 35 jaar? Dan kan Bing zeker interessant zijn. Met name de leeftijdsgroep 45 – 54 jaar maakt veelvuldig gebruik van Bing als zoekmachine. En wist je dat de doorklikratio (CTR) van shopping advertenties in Bing maar liefst 45% hoger ligt dan in Google? De kans is dus groot dat je een kleiner publiek bereikt via Bing, maar wel publiek dat bijzonder relevant is en bereid is door te klikken.
Kortom, wanneer blijkt dat jouw doelgroep ook veel gebruikmaakt van Bing is het verstandig om Microsoft Advertising te overwegen als onderdeel van je marketingstrategie. Dit kan voor baanbrekende resultaten zorgen!
Dinneke vertelt je er graag meer over!
Net als Google Ads bidet ook Microsoft Ads de mogelijkheid om bulkwijzigingen door te voeren in je account. In de Editor kun je op een efficiënte manier veel en grote wijzigingen in je account doorvoeren. Denk bijvoorbeeld aan een verandering in je structuur, het toevoegen van veel zoekwoorden of het verwerken van vele advertenties.
Microsoft Advertising heeft een overzichtelijke web interface. Ben je gewend aan de interface van Google Ads? Dan kun je ook overweg met het interface van Microsoft Advertising. Beide interfaces lijken namelijk sterk op elkaar.
Microsoft Advertising is te koppelen aan Google Ads. Zo kun je eenmalig Ads-campagnes importeren (inclusief vrijwel alle instellingen), zodat je niet alles opnieuw hoeft op te zetten en in te stellen. Stel zelf een geplande synchronisatie in zodat Microsoft Advertising dagelijks of wekelijks campagnes vanuit Google Ads importeert.
Hoewel veel adverteerders ervoor kiezen om via Google Ads te adverteren, is Microsoft Ads helemaal geen slecht alternatief. Integendeel, dit systeem kent veel voordelen en kan ook voor jouw bedrijf een groot verschil maken. Enkele mogelijkheden en voordelen waar je aan kunt denken zijn:
Veruit de meeste bedrijven adverteren via Google Ads. Dit maakt de concurrentie op Microsoft Advertising dan ook een stuk lager. Bovendien heb je op Bing de mogelijkheid om voorop te lopen in de markt.
Minder concurrentie betekent ook lagere kosten. Meer verkeer voor minder geld dus. Voor adverteerders met een lager marketingbudget is dit zeker interessant.
Als je Microsoft Advertising als aanvulling op advertenties in Google inzet, vergroot je je bereik van enkel google-gebruikers naar Google- en Bing-gebruikers.
Je kunt advertenties in Bing voorzien van een afbeelding. Denk bijvoorbeeld aan een foto van je logo op een product. Dit genereert meer zichtbaarheid en bekendheid.
Ondanks dat Microsoft Advertising het in 2023 nog altijd moet afleggen tegen Google, heeft Microsoft wel grootse plannen voor dit jaar. Aan het begin van 2023 maakte het invloedrijke bedrijf bekend bezig te zijn met een samenwerking met ChatGPT, een chatbot van OpenAI die vragen nog sneller weet te beantwoorden dan de gemiddelde zoekmachine. Daarmee komt zoekmachine Microsoft Bing nog dichter in de buurt van Google, de geduchte concurrent.
De update wordt in eerste instantie beschikbaar voor een kleinere groep en zal later beschikbaar zijn voor iedereen. Naast het genereren van tekstuele resultaten met behulp van ChatGPT, heeft Microsoft Bing ook plannen om DALL-E 2 toe te voegen. DALL-E 2 is een tool die in staat is om niet-bestaande afbeeldingen te genereren, waardoor gebruikers een oceaan aan ‘images’ tot hun beschikking krijgen die nog nergens anders gebruikt zijn.
Ondanks dat bovenstaande niet direct verband houdt met de advertenties, brengen de veranderingen indirect wel wat teweeg. Deze innovaties zullen ongetwijfeld zorgen voor een extra bezoekersstroom zorgen, waardoor Microsoft Advertising ook een boost zal krijgen in 2023. Door op tijd te starten met de uitrol hiervan, kun je tijdig nieuwe leads en conversies binnenhalen, waardoor je je concurrenten te slim af bent tegen aantrekkelijke prijzen.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.