organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Het zal niet verbazen dat YouTube erg populair is. Het aantal video’s die dagelijks bekeken worden op YouTube groeit met de dag. Dit maakt YouTube Ads een interessant keuze om je doelgroep te bereiken. Wist je dat 69% van de Belgen het platform raadpleegt? Een groot deel hiervan is geen lid van Youtube.
Een ander belangrijk argument is dat content steeds vaker in de vorm van video wordt gemaakt. Zowel voor grote als kleine budgetten biedt YouTube uitstekende advertentiemogelijkheden. Redenen genoeg dus om aan de slag te gaan met YouTube Ads.
Gebruikers publiceren en bekijken video’s via YouTube. Wereldwijd behoort het platform tot de top drie meest bezochte websites en het is ook nog eens na Google de grootste zoekmachine ter wereld. De combinatie van het grote bereik, gerichte targeting mogelijkheden en de creatieve advertentie opties maakt het een aantrekkelijk kanaal voor veel bedrijven.
Op YouTube kun je jouw bedrijven introduceren via videoadvertenties. Deze worden op internet en YouTube weergegeven via Google Ads. In totaal heeft YouTube meer dan een miljard gebruikers en is het platform beschikbaar in meer dan zeventig landen. Door jouw videoadvertenties op YouTube te targeten kun je advertenties tonen aan jouw doelgroep op belangrijke momenten. De targetingmogelijkheden zijn zeer breed. Denk aan interesse, leeftijd, demografische groepen, plaatsen en remarketinglijsten. Het is dus mogelijk een zeer specifieke doelgroep aan te spreken.
Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!
Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉
Wil je direct weten wat de mogelijkheden van YouTube Ads zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!
YouTube biedt verschillende mogelijkheden om de adverteren:
True View-videoadvertenties. Hierbij betaal je niet voor toevallige of onzekere vertoningen. Alleen wanneer kijkers je video bekijken betaal je. Er zijn twee soorten van True-View-videoadvertenties mogelijk: InStream en video discovery. TrueView InStream-advertenties. Bij deze vorm wordt je videoadvertentie gepromoot voor, tijdens of na andere video’s op YouTube. De kijker heeft na vijf seconde de mogelijkheid om de advertentie over te slaan. Je betaalt alleen als de gebruiker langer dan 30 seconde van je video bekijkt, of de hele video als deze korter is dan dertig seconde. TrueView-advertenties met video discovery. Deze indeling kies je om je video te promoten op plekken waar gebruikers ontdekkingen doen, denk aan gerelateerde YouTube video’s als onderdeel van een bepaald zoekresultaat. Je advertentie ziet eruit als een miniatuurafbeelding en een klein stukje tekst. Bumperadvertenties. Dit zijn korte promo video’s die maximaal zes seconde duren. Je zet ze in als je in korte tijd veel mensen wilt bereiken. De kosten worden berekend aan de hand van CPM. Outstream-advertenties. Deze advertenties zijn uitsluitend bedoeld voor mobiele apparatuur en worden weergegeven op partnerswebsites en apps. Het is een goede manier om het bereik van je videoadvertenties op mobiel te vergroten.
Wil je ook het maximale uit je YouTube Ads budget halen? Neem contact met ons op en kom meer te weten over de mogelijkheid voor jouw bedrijf. Vragen? Onze social media specialist helpt je graag verder.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.