organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Verspreid je naam via persberichten!
Ben jij op zoek naar een waardevolle manier om linkbuilding toe te passen? PR linkbuilding is dan dé dienst waar jij naar op zoek bent! Met PR linkbuilding verspreidt je je naam niet via blogs op een willekeurige website, maar via persberichten op hoogwaardige nieuwswebsites. Dit betekent meer bereik en dus meer verkeer naar jouw website!
Benieuwd wat PR linkbuilding voor jou kan betekenen? Lees snel verder of neem contact op met één van onze specialisten!
1. Wat is public relations linkbuilding? 2. Digital PR: Vergroot je bereik! 3. Veelgestelde vragen over PR linkbuilding 4. Persberichten schrijven: het begin van je PR linkbuilding 5. Hoe schrijf je een persbericht? 6. Klantcase Welvaere: zij gingen je voor!
Normaliter is linkbuilding een proces waarin je interne en externe links verzamelt naar verschillende pagina’s op jouw website. Hierdoor verzamel je waarde en autoriteit, waardoor Google je hoger beoordeelt in hun zoekresultaten. Met een slimme strategie zorg jij ervoor dat al je belangrijkste pagina’s op deze manier een goede SEO-positie pakken, vooral als jij aan deze strategie ook public relations linkbuilding toevoegt!
Met PR linkbuilding doe je in principe hetzelfde als met reguliere linkbuilding, maar er is één groot verschil: jouw links worden geplaatst op hoogwaardige nieuwswebsites in plaats van een willekeurige website met domeinautoriteit. Dit betekent automatisch ook dat je links worden verpakt in een persbericht, waardoor jouw dienst of product als nieuwswaardig wordt gepresenteerd. De lezers van het persbericht maken zo kennis met jouw naam in een serieuze toon, wat zorgt voor een hoger succesratio.
Misschien twijfel je of jouw producten of dienst wel geschikt zijn voor PR linkbuilding. Deze twijfels zijn volledig onnodig: met de juiste insteek kan elk bedrijf namelijk gebruik maken van deze dienst. Het zal per bedrijf verschillen wat de insteek van het persbericht zal zijn en ook waar het geplaatst zal worden, maar door de juiste linkbuilding strategie te hanteren, zorg je ervoor dat jouw persbericht veel bekeken zal worden en dat daardoor veel nieuwe klanten geïntroduceerd worden aan jouw merk.
Of je nu de focus legt op de grote nationale nieuwswebsites of juist je naam probeert te vestigen onder lokale couranten: met public relations linkbuilding zorg jij ervoor dat je op een interessante manier onder de aandacht komt. Voorbeelden van mogelijke persberichten zijn het openen van een nieuw filiaal, het op de markt brengen van een nieuw product of een mooie deal die je hebt gemaakt met één van je partners. Dingen die voor jou als normaal lijken, hebben soms wel degelijk nieuwswaarde. Aan jou om dit ook te benutten!
Ben je benieuwd hoe je jouw domain rating kan vergroten door middel van PR linkbuilding? We vertellen je er graag meer over. Vul jouw gegevens in en we nemen contact met je op!
Stel je voor: jij leest je lokale krant online en scrolt langs een bericht over een bedrijf in de buurt dat iets op de markt brengt waar jij interesse in hebt. Natuurlijk begin je het te lezen en nadat je het bericht uit hebt, zie je een link naar de website van dit bedrijf. Een logische vervolgstap is om te klikken op deze link, vooral als het persbericht erin geslaagd is jou te enthousiasmeren.
Je bent niet de enige met deze gedachtegang, wat gelijk de kracht van digital PR laat zien. Wanneer jij je persbericht op de juiste manier weet te formuleren, weet je automatisch je bereik te vergroten. Je stelt jezelf namelijk op een unieke manier voor aan een nieuw publiek. De succesfactor zit hem in het feit dat mensen die je bericht lezen ook automatisch geïnteresseerd zijn. Slimme targeting dus!
Wanneer jij het meeste uit PR linkbuilding wilt halen, is het goed om na te denken over welk kanaal je gebruikt om je persbericht te delen. Natuurlijk moet het platform passen bij je boodschap, maar je moet ook nadenken over de mensen die het gaan lezen. Zo betekent een groter platform niet direct een hoger succesratio, aangezien een kleiner platform met een passende doelgroep beter zal aanslaan. Dus, ga jij lokaal of nationaal?
PR linkbuilding werkt op dezelfde manier als reguliere linkbuilding, met name het gedeelte linkbuildingblogs. Hier wordt je bedrijf genoemd in een blog die wordt geplaatst op een website met een hoge domeinautoriteit, zodat jouw link ook meer waarde bevat. Met PR linkbuilding doe je in principe hetzelfde, alleen schrijf je hier geen blog maar een persbericht. De uiteindelijke bron is ook geen willekeurige website, maar een zorgvuldig uitgekozen nieuwsbron.
Deze nieuwsbronnen zijn vaak websites met een hoge domeinautoriteit, maar ook met een hoge betrouwbaarheid. Wanneer jouw website wordt benoemd op een dusdanige website, vergroot je dus zowel je eigen domeinautoriteit als het verkeer naar je website. Twee vliegen in één klap, die allebei erg goed van pas komen!
De kunst van het vinden van een goed onderwerp voor je digital PR is dat je niet te ver zoekt. Wanneer je een blog schrijft, wil je vaak een erg creatieve insteek hebben en je dienst zo in de spotlight zetten, maar bij een persbericht is dit juist niet nodig. Hier mag je exact benoemen wat er speelt in jouw bedrijf. Misschien vind je het lastig om te bedenken wat zoal nieuwswaardig kan zijn, maar begin maar eens met de recente ontwikkelingen in je bedrijf op een rijtje te zetten. Hierbij kun je aan alles denken: nieuwe openingen, producten die trendy zijn, gave samenwerkingen, etc. Het zal voor jou soms als alledaags voelen, maar door het persbericht op de juiste manier te schrijven, zal je jouw doelgroep er zeker mee enthousiasmeren en aansporen om met je bedrijf in contact te komen.
PR linkbuilding werkt het beste wanneer je het onderdeel maakt van een allround linkbuildingstrategie. Hier zitten ook andere vormen van linkbuilding in, zoals:
Het Persbericht wordt onder de aandacht gebracht door middel van verspreiding naar journalisten. Dit kan op regionaal niveau en branche niveau worden toegepast. Wanneer er meerdere journalisten zijn in één vakgebied, kan er gekozen worden om meerdere journalisten te kiezen. Door frequent persberichten te sturen, kom je in de awereness van de journalist en wordt de kans op termijn groter om te worden opgepakt in de media.
Nu je weet wat digital PR linkbuilding voor jou kan betekenen is het tijd om de pen op papier te zetten en je eerste persbericht te schrijven. Hierbij is het goed om op te letten op bepaalde eisen, aangezien een persbericht niet zo maar gepubliceerd wordt. Waar je normaal gesproken begint met een pakkende introductie, is het bij een persbericht zaak dat je oprolbaar schrijft. Dit betekent dat de informatie die je geeft per informatie minder belangrijk wordt. Natuurlijk benoem je geen irrelevante zaken, maar de eerste alinea moet altijd de kern bevatten.
Zodra je persbericht geschreven is, deel je hem met de juiste journalisten. Het is mogelijk dat zij het persbericht nog enigszins aanpassen, waardoor het extra belangrijk is dat jij zo straight-to-the-point mogelijk bent. Zo weet je zeker dat de essentie van je artikel intact blijft. Uiteraard mag je het persbericht controleren voordat deze geplaatst wordt, dus een kritische blik is aangeraden.
Om je te helpen met het schrijven van je eerste persbericht, geven we je een paar tips die je kunt toepassen!
We kunnen een verhaal vertellen over waarom jij Traffic Today als partner voor je PR linkbuilding moet kiezen, maar we kunnen ook de realiteit voor zich laten spreken. Neem eens een kijkje naar deze klantcase video van Welvaere: een specialist in hot tubs waarvoor wij de linkbuilding hebben uitgevoerd. Samen hebben we al een hoop mooie resultaten geboekt. Word jij de volgende waarmee we dat gaan doen?