organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Versterk je online groei met Google Shopping.
Maak jij al gebruik van Google Shopping als verlengstuk van je webshop? Dit verkoopkanaal is met de juiste strategie effectief in te zetten voor het verhogen van je online omzet. Ontdek hoe onze specialisten dit aanpakken en bereik maximaal resultaat met Google Shopping voor jouw bedrijf.
Google Shopping is een vergelijkingstool in de Google Zoekresultaten waarin je producten kan zien en vergelijken. Als je een product interessant vindt, kun je direct doorklikken naar de webshop die het product verkoopt. Zo’n vergelijkingstool wordt ook wel een CSS genoemd, dat een afkorting is voor een Comparison Shopping Service. Dankzij het visuele aspect van een advertentie in Google Shopping trekt deze sneller de aandacht van een potentiële klant. Deze CSS is dan ook effectief bij doelstellingen die zich richten op meer verkeer naar je website en meer conversie.
Hoewel deze vergelijkingsdienst wel onder Google valt, is het meer een uitbreiding op de bestaande Google Ads dienst. Het is namelijk een apart marketingprogramma binnen Google. Dit programma kent een eigen plek binnen de Google-zoekresultaten, namelijk helemaal bovenaan. Hier worden jouw producten direct vergeleken met die van je concurrenten die ook in Google Shopping hebben geïnvesteerd. Dit overzicht maakt het voor potentiële klanten snel duidelijk wie de aanbieders zijn voor een bepaald product. Hier wil je dus zeker tussen staan!
Dinneke vertelt je er graag meer over!
Google Shopping werkt erg eenvoudig. Potentiële klanten die zoeken op een bepaald product, zien jouw product verschijnen in een overzicht, samen met andere aanbieders van ditzelfde product. Door het Google Merchant Center in te zetten en dit te koppelen aan je Google Ads account, kun je gemakkelijk een campagne opzetten, om zo je product tussen deze zoekresultaten te laten verschijnen.
De prijs van Google Shopping is variabel. Dit komt doordat er betaald wordt aan de hand CPC: jij betaalt per klik op je advertentie. De prijs die je betaalt is een vooraf afgesproken prijs: hoe meer je betaalt, hoe beter je positie in de resultaten van Google Shopping is. Voordat jouw advertentie online gaat, spreek je met Google een limiet af. Zodra dit limiet bereikt is, wordt jouw advertentie niet meer getoond.
Google Shopping maakt geen direct gebruik van specifieke e-commerce software. Dit komt doordat Google Shopping een Comparison Shopping Service is: het vergelijkt verschillende webshops met elkaar. Als je als potentiële klant een product via Shopping aanklikt, word je doorgelinkt naar de website waar je dit product kan kopen. De kans dat deze webshop gebruik maakt van een e-commerce software zoals Shopify of Lightspeed is wel groot.
Als je Google Shopping wilt optimaliseren, is het belangrijk dat je nagaat wat je doel is. Om het gebruik van deze CSS te maximaliseren, is het bijvoorbeeld belangrijk dat je een duidelijk inzicht in je producten hebt: welk product loopt goed en welk product niet? Waar liggen de kansen en waar is juist weinig resultaat te behalen? Door op deze vragen antwoord te geven, optimaliseer je jouw Google Shopping-ervaring.
Er zijn veel redenen waarom je Google Shopping in zou kunnen zetten als advertentiemogelijkheid. Denk bijvoorbeeld aan het volgende:
Jouw grootste vriend op het gebied van adverteren via Google Shopping is het Google Merchant Center. Deze tool is essentieel in jouw gebruik van Google Shopping: zonder Merchant Center-account kun je namelijk geen advertenties plaatsen. Hier deel je informatie over je bedrijf, zoals je prijzen en je leveringsmogelijkheden. Zodra dit is gedaan, ben je klaar om je advertenties online te zetten. Dit doe je aan de hand van een productfeed. Vrijwel elke CMS biedt de mogelijkheid om deze productfeed voor je te maken: hier hoef je dus niet veel tijd aan kwijt te zijn. Door dit te uploaden in het Google Merchant Center, kun je je advertenties gaan plaatsen.
Het mooie aan het Google Merchant Center is dat dit niet enkel voor Google Shopping is in te zetten, maar ook een succesvolle bijdrage kan leveren aan jouw YouTube Adverteren campagne. Wil je in één programma een handig overzicht hebben van al jouw Google-gerelateerde advertenties? Google Merchant Center is dé manier!
Om Google Shopping succesvol in te zetten, heb je een goede strategie nodig als basis voor je campagnes. Deze campagnes zijn op twee manieren in te zetten:
Misschien vind je het lastig om te bepalen welke campagnemogelijkheid het beste werkt voor jouw bedrijf. Onze specialisten staan altijd klaar om de mogelijkheden te bespreken. We doen onderzoek naar de mogelijkheden en bepalen in goed overleg de beste mogelijkheid voor jou. Zo boek je het best mogelijke resultaat met Google Shopping!
Om gebruik te maken van het Google Merchant Center, moet je een productfeed ontwikkelen. Deze Shopping Feed kent 11 essentiële onderdelen. Zonder deze 11 essentiële onderdelen, kun je geen gebruik maken van Google Shopping:
Zoals we eerder ook benoemden, heeft vrijwel elke CMS de mogelijkheid om een productfeed voor je te ontwikkelen. Toch adviseren we om je producten goed te controleren op de zojuist genoemde vereisten: als er ook maar één mist, kan het product niet aangeboden worden via Google Shopping.
Om jouw Google Shopping campagne succesvol te laten verlopen, geven we je graag een paar tips:
Google Shopping is een advertentiemogelijkheid die past bij vele doelstellingen. Google Shopping uitbesteden is dus voor vrijwel elk bedrijf geen gekke stap. Door dit bij Traffic Today te doen, kies je ervoor om aan de slag te gaan met enthousiaste marketeers die door middel van een intensieve samenwerking het beste online resultaat willen boeken. Wij zetten Google Ads niet zomaar in, maar zorgen voor de juiste onderbouwing en strategie, om zo tot het beste resultaat te komen.
Onze transparante werkwijze is voor ons erg belangrijk. Hierin vinden we het vanzelfsprekend dat we alles in overleg doen en sturen op de doelstellingen die jij wil behalen. Je mag bovendien van ons verwachten dat we eerlijk advies geven en onze expertise inzetten om jouw bedrijf te helpen groeien. Zo zorgen we ervoor dat je altijd up-to-date bent van de gezette stappen, en dit betekent ook dat we makkelijk kunnen bijsturen op het moment dat je ons van feedback voorziet. Merk je dat je met Google Shopping niet de gewenste resultaten boekt? Onze marketeers staan direct voor je klaar!
Traffic Today werkt volgens een vaste wijze: eerst voeren onze specialisten een analyse uit. Op basis van deze analyse worden volgende stappen gezet, zoals het optimaliseren van je feed. Nadat alles is geoptimaliseerd, richten we je Shopping campagne in. Uit ons onderzoek halen we precies welke campagnemogelijkheid het beste aansluit op jouw marketingdoelen. Dit alles doen we in overleg met jou.
Wil jij graag investeren in Google Shopping? Onze advertentie specialisten staan voor je klaar! Wij leggen de focus op een intensieve samenwerking, ondersteund door een transparante werkwijze. We nemen graag de tijd om jouw regelmatig te updaten over progressie of problemen waar we tegenaan lopen, zodat je altijd helemaal up-to-date blijft. Onze combinatie van kennis en ervaring zorgt ervoor dat jij online de successen boekt waar je naar opzoek bent. Ben je benieuwd wat er allemaal mogelijk is voor jouw webwinkel op het gebied van Google Shopping? Neem dan contact op met één van onze online strategen! Zij helpen je graag door al jouw vragen te beantwoorden.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.