Dit is hoe we het doen

Youtube

Wil je graag meer bezoekers naar jouw website trekken via YouTube?

Kijk dan niet verder! Traffic Today is dé specialist in social media, die jouw website éxtra zichtbaar maakt op YouTube.

Onze social marketing specialisten zijn in staat om snel te schakelen en zorgen ervoor dat je altijd zichtbaar bent voor jouw social doelgroep.

Vraag het Steven Onze ervaren Digital Strategist | Directeur

Het aantal video’s die dagelijks bekeken worden op YouTube groeit met de dag. Dit maakt YouTube een interessant kanaal om te adverteren en je doelgroep te bereiken. Wist je dat Nederlands gemiddeld 40 minuten per dag video’s op YouTube kijken? Een ander belangrijk argument is dat content steeds vaker in de vorm van video wordt gemaakt. Zowel voor grote als kleine budgetten biedt YouTube uitstekende advertentiemogelijkheden. Redenen genoeg dus om aan de slag te gaan met YouTube adverteren.

De voordelen van Youtube

  • Je betaalt alleen als je advertenties bekeken worden
  • Groot bereik
  • Meetbare resultaten
  • Je presenteert je bedrijf op een persoonlijke manier
  • Profielen en locaties instelbaar voor nauwkeurige targeting
  • Meer websitebezoekers

Wat is YouTube adverteren?

Gebruikers publiceren en bekijken video’s via YouTube. Wereldwijd behoort het platform tot de top drie meest bezochte websites en het is ook nog eens na Google de grootste zoekmachine ter wereld. De combinatie van het grote bereik, gerichte targeting mogelijkheden en de creatieve advertentie opties maakt het een aantrekkelijk kanaal voor veel bedrijven.

Op YouTube kun je jouw bedrijven introduceren via videoadvertenties. Deze worden op internet en YouTube weergegeven via Google Ads. In totaal heeft YouTube meer dan een miljard gebruikers en is het platform beschikbaar in meer dan zeventig landen. Door jouw videoadvertenties op YouTube te targeten kun je advertenties tonen aan jouw doelgroep op momenten die ertoe doen. De targetingmogelijkheden zijn zeer breed. Denk aan interesse, leeftijd, demografische groepen, plaatsen en remarketinglijsten. Het is dus mogelijk een zeer specifieke doelgroep aan te spreken.

cta-employee-particles
call-to-action
Steven staat voor je klaar!
Starten met adverteren op YouTube?
YouTube

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van Youtube zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Waarom adverteren in YouTube?

  • Groot bereik
  • Gericht adverteren
  • Verschillende strategieën mogelijk
  • Meetbaar resultaat
  • Effectieve videoadvertenties

Video’s of vlogs op YouTube plaatsen

Er zijn een aantal punten waar rekening mee gehouden moet houden als je video’s plaatst op YouTube. We stippen ze graag even aan.

  • Planning

Een goed begin is het halve werk. Om YouTube goed in te zetten is werken met een planning een must. Je wilt je bereik vergroten, regelmatig een nieuwe video plaatsen is dan van belang. Om overzicht te houden is het verstandig om te werken volgens een planning.

  • Afspeellijst

Wist je dat zakelijke vlogs beter gevonden worden als ze toegevoegd zijn aan een afspeellijst? Maak daarom minimaal één afspeellijst om je videomateriaal aan toe te voegen.

  • Complete invulling

Om te zorgen voor een betere ranking dien je er goed op te letten dat je alles goed en compleet invult. Het is verstandig om een lange beschrijving te plaatsen bij de video. Kies daarnaast voor ongeveer tien relevante tags. Vergeet ook vooral je bedrijfsnaam niet.

  • Likes en comments

Succes gaat in dit geval ook gepaard met likes en comments. Video’s die veel likes en reacties ontvangen komen namelijk boven filmpjes te staan die weinig likes of comments hebben. Ook belangrijk: interactie aangaan met de mensen die reageren onder video’s.

  • Delen

Likes zijn niet altijd vanzelfsprekend. Voordat men er überhaupt op kan reageren moeten je video’s gezien worden. Door je zakelijke video’s te delen breng je ze onder de aandacht. Verschillende andere social media kanalen zijn hier geschikt voor.

Starten met YouTube?

Wil je meer weten over YouTube en hoe je het effectief in kunt zetten voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op of informeer naar onze YouTube training. Hierin vertellen we je alle ins en outs en hoe je zelf aan de slag kunt gaan om jouw video’s beter vindbaar te maken. Zoals misschien al wel uit de tekst blijkt, gaat er in het bijhouden van een eigen YouTube kanaal veel tijd zitten, heb je deze tijd niet? Schakel ons in en wij nemen je deze taak graag uit handen!

Advertentiemogelijkheden

YouTube biedt verschillende mogelijkheden om de adverteren:

True View-videoadvertenties. Hierbij betaal je niet voor toevallige of onzekere vertoningen. Alleen wanneer kijkers je video bekijken betaal je. Er zijn twee soorten van True-View-videoadvertenties mogelijk: InStream en video discovery.

TrueView InStream-advertenties. Bij deze vorm wordt je videoadvertentie gepromoot voor, tijdens of na andere video’s op YouTube. De kijker heeft na vijf seconde de mogelijkheid om de advertentie over te slaan. Je betaalt alleen als de gebruiker langer dan 30 seconde van je video bekijkt, of de hele video als deze korter is dan dertig seconde.

TrueView-advertenties met video discovery. Deze indeling kies je om je video te promoten op plekken waar gebruikers ontdekkingen doen, denk aan gerelateerde YouTube video’s als onderdeel van een bepaald zoekresultaat. Je advertentie ziet eruit als een miniatuurafbeelding en een klein stukje tekst.

Bumperadvertenties. Dit zijn korte promo video’s die maximaal zes seconde duren. Je zet ze in als je in korte tijd veel mensen wilt bereiken. De kosten worden berekend aan de hand van CPM.

Outstream-advertenties. Deze advertenties zijn uitsluitend bedoeld voor mobiele apparatuur die weergegeven worden op partnerswebsites en apps. Het is een goede manier om het bereik van je videoadvertenties op mobiel te vergroten.

Starten met YouTube adverteren?

Wil je ook het maximale uit je YouTube advertentiebudget halen? Neem contact met ons op en kom meer te weten over de mogelijkheid voor jouw bedrijf. Vragen? Onze social media specialist helpt je graag verder.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.