Vlog marketing

Vloggen is hot. Kinderen, celebrities, 50+ers, maar ook bedrijven vloggen er wat af. Generatie Z is er mee opgegroeid en weet niet beter. Bekende bedrijven zoals CoolBlue en ELLE hebben inmiddels hun camera in de strijd gegooid en een succesvolle vlogstrategie opgebouwd. Maar is vlog marketing ook een interessant marketingstool voor jouw bedrijf?

De voordelen van vlog marketing

  • Betere vindbaarheid en verkeer
  • Breder publiek bereiken
  • Binding websitebezoekers
  • Nieuwe advertentie mogelijkheden door video
  • Beeld en geluid roepen meer emoties op
  • Branding (geeft je bedrijf een gezicht)

Wat is vloggen?

Het woordje vlog is een samentrekking van de woorden video en weblog. Oftewel: video bloggen. Steeds meer bedrijven slaan aan het vloggen en geven een kijkje achter de schermen of beantwoorden op deze manier vragen van de doelgroep. De zin “content is king” heb je vast weleens gehoord. Content is er in allerlei soorten vormen, maar vandaag de dag blijkt visuele content steeds populairder te worden. Het is een snelle manier van informatie verstrekken en verspreiden, helemaal van deze tijd dus.

Vlog marketing

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van vlog marketing zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

Voordelen vlog marketing

Hoewel het voor de meeste bedrijven misschien nog een beetje in de kinderschoenen staat, is vloggen een goed marketinginstrument. Het levert namelijk een aantal voordelen op. Vlogs…

  • Geven je bedrijf een gezicht. Dankzij vlogs kan er een beter beeld worden gegeven van wie je bent als bedrijf en wat je precies doet. Een kijkje achter de schermen wordt vaak gewaardeerd en op deze manier kan jouw (potentiele) doelgroep beter beslissen of jouw bedrijf/merk bij hen past.
  • Vergroten je vindbaarheid. Een van de belangrijkste doelstelling van elk bedrijf is de vindbaarheid vergroten. Goed om te weten: YouTube is de nummer twee grootste zoekmachine wereldwijd. Meer content, meer kans.
  • Bieden toegankelijke en relevante content. Niemand zit te wachten op reclame waar een product of dienst als het ware wordt opgedrongen. Niet het product, maar de vraag van je doelgroep moet centraal staan. Vlogs kunnen ingezet worden om relevante content te bieden. Hierin vertel jij wat de oplossing is voor een bepaald probleem en hoef je niet alles tot in detail toe te lichten, je laat het gewoon zien!
  • Vergroten je bereik. Veel mensen vinden het leuk om vlogs te kijken, het gaat ze dan voornamelijk om de persoon in de vlog of het verhaal erachter. Spreekt de content aan, dan is de kans groot dat deze gedeeld wordt. In vlogs worden ook vaak social influencers ingezet. Een samenwerking kan dus zeer interessant zijn.
  • Voordelig marketingkanaal. Het maken van een vlog kost je weinig. Het enige wat je nodig hebt is een camera die geschikt is om te vloggen.

Aan de slag met vlog marketing?

Wil je ook graag vlog marketing inzetten, maar ontbreekt het je aan tijd of creatieve ideeën? Neem dan eens contact met ons op. Wij denken graag met je mee en zorgen ervoor dat er regelmatig video’s gepubliceerd worden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.